Hur träna vid deff?

Home Forums Allmänt om gymträning Hur träna vid deff?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71553
    #563842

    Tjena

    Hade tänkt att börja deffa lite snart i ca 2 månader, just nu kör jag halvkroppssplitt 4 set på det mesta och varierar mellan 5-10 enstaka fall 12 reps. Hörde från en kompis att jag ska köra typ 4×6 hela deffen för att behålla maximalt med muskler, men vad är egentligen rätt? Borde jag ändra på reps antal, eller set antal eller lägga in fler/färre styrkepass under deffen?

    Tack

    #563843

    Halvera volymen ungefär och håll intensiteten hög. Eventuellt kan du sänka frekvensen lite också så att du kör varannan dag t.ex.

    T.ex. kan du köra 2 arbetsset bänkpress 5or följt av 1 set sned handelpress 10or. Mycket mer än så behövs sannolikt inte FÖRUTSATT att du bibehåller en hög intensitet.

    #563844

    Så som jag har förstått det så är det färre reps och tyngre som gäller för att muskelmassan behålls bättre då. Jag kan ha fel och det är dessutom troligt för att detta har jag bara ”hört”. Men det är i alla fall så jag kör nu, inte bara för att jag tycker att det funkar bra utan även för att jag hatar högrep i annat än ben.

    #563845

    Ja, det stämmer som de andra redan har skrivit: Få repetitioner för att inte bränna ut sig, tunga vikter för att tvinga kroppen att behålla musklerna.

    #563846
    bloodfist wrote:
    MYCKET PROTEIN

    LITE KOLHYDRATER

    TRÄNA TUNGT (behåller muskelmassan)

    GÅ MORGONPROMENADER :) (bränner fett)

    Det där med just morgonpromenader spelar ingen roll. Man gör av med lika mycket energi även om det inte är just på morgonen.

    #563847
    wird wrote:
    Det där med just morgonpromenader spelar ingen roll. Man gör av med lika mycket energi även om det inte är just på morgonen.

    går man morgonpromenader (innan frukost) så bränner det fett direkt, går du efter frukost så tardet en stund innan det börjar…

    det har iaf jag fått lära mig =)

    #563848

    Hur lyckas man tömma glykogendepåerna efter en natts fasta? Du tänker kanske på levern?

    #563849
    Kreh wrote:
    Hur lyckas man tömma glykogendepåerna efter en natts fasta? Du tänker kanske på levern?

    Kanske kör HIIT i sömnen?

    Annars vet jag inte hon tänkte på…

    #563850
    Flessa wrote:
    Fel formulerat. Menar att de är relativt tomma om man jämför med under dagen då man förhoppningsvis käkar mat tätare än vad man gör på natten ^^

    Vadå ”relativt tomma”?

    Det är levern som reglerar blodglukosen under natten.

    #563851
    jeppas wrote:
    går man morgonpromenader (innan frukost) så bränner det fett direkt, går du efter frukost så tardet en stund innan det börjar…

    Det har iaf jag fått lära mig =)

    fail

    #563852

    Ett annat sätt att hålla hyfsat tomma muskelglykogenlager är att att inte äta kolhydrater. Men bara för att man undviker kolhydrater betyder ju inte det att man per automatik förbränner mer kroppsfett om man ersätter det med fett eller protein…

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.