Huvudvärk vid träning…

Home Forums Allmänt om gymträning Huvudvärk vid träning…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #567019

    Som rubriken lyder drabbas jag ibland av lätt huvudvärk, illamående och yrsel när jag är inne på mina sista set och försöker pumpa ut den sista energin jag har kvar.

    Gör en kvalificerad gissning att det är kroppens sätt att säga ifrån (att nu räcker det) men jag undrar om det kan vara farligt att pusha sig själv så hårt? :

    #71778
    #567020

    Inga konstigheter, bara att köra på alltså?

    #567021

    ..och du tränar alltså 100 set till failure och tror att du inte kan klara dig utan det sista som ger dig huvudvärk?

    #567022
    nutz wrote:
    ..och du tränar alltså 100 set till failure och tror att du inte kan klara dig utan det sista som ger dig huvudvärk?

    Snarare 6-10 set/muskelgrupp och 1-2 muskelgrupper/pass. Och ja, jag kör till failure i nästan varje set. Är inte det att köra hårt?

    #567023

    Mitt tips är vätska. det du beskriver tycker jag låter som vätskebrist, så häll i dig lite vatten eller något före, under och efter passet.

    #567024

    Skumt vätskebrist var nog det sista jag skulle misstänka var orsaken. Dricker en halvliter med pre-NO-pulvret. Under passet dricker jag mellan varje övn. vilket brukar resultera i att jag får fylla på shakern (2x750ml = 1,5l) och så blir det ju en shake direkt efter.

    Ska prova att hälla i mig mer innan och 2 l + under passet.

    #567025
    Martin112 wrote:
    Skumt vätskebrist var nog det sista jag skulle misstänka var orsaken. Dricker en halvliter med pre-NO-pulvret. Under passet dricker jag mellan varje övn. vilket brukar resultera i att jag får fylla på shakern (2x750ml = 1,5l) och så blir det ju en shake direkt efter.

    Ska prova att hälla i mig mer innan och 2 l + under passet.

    det är rekommenderat att ha med salt runt träningen speciellt om man dricker mycket vatten det kan tom vara farligt utan salt

    #567026

    Trodde salt var skadligt för kroppen? Får i mig rätt mycket i maten jag äter då jag gillar salt.

    #567027
    Martin112 wrote:
    Ska prova att hälla i mig mer innan och 2 l + under passet.

    gör så, för det är bra att ha byggt upp ett vattenförråd i kroppen innan träning. börja en halvtimme före passet ungefär.

    #567028

    det är faktiskt viktigare att dricka innan passet eftersom det tar en stund för kroppen att använda vattnet och det glömmer många o dricker bara under träningen. Men satsa på att iaf dricka 3liter vatten per dag (förutom maten) och se hur du mår sen. Dock kommer du säkert få springa o pissa mkt men det e bara skönt :D

    #567029

    Tänk på hur du andas under dina set också, många gör misstaget och håller andan undertiden dom tar i.
    Har själv gjort så;P

    #567030
    Sahlin wrote:
    Tänk på hur du andas under dina set också, många gör misstaget och håller andan undertiden dom tar i.
    Har själv gjort så;P

    Bra att du skrev det! har själv upplevt att det gör en mycket illamående om man andas helt fel.

    #567031
    Hampi wrote:
    Bra att du skrev det! har själv upplevt att det gör en mycket illamående om man andas helt fel.

    Okej, jag har fortfarande problem med just andningen när jag tränar magen då uppstår lätt huvudvärk för mig.
    Men de är bara att bita ihop! :emo-thumb

    #567032

    När jag var yngre fick jag ofta huvudvärk av ansträgning, och lösningen var som många redan sagt: vätska.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.