Illamående vid styrketräning

Home Forums Allmänt om gymträning Illamående vid styrketräning

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70142
    #514681

    Nån som har något tips?
    Det kommer under tiden jag tränar, och håller i sig ett tag efter, så att det blir svårt att äta efter träningen.
    Brukar träna på morgonen/förmiddagen, har då ätit en lätt frukost kanske nån timma innan.

    #514682

    blev så för mig när jag tränade på morgonen och inte åt tillräckligt innan. testa att äta mer frukost :)

    #514683

    Jag skulle nog vilja ge rådet att vänta minst 2-3h mellan måltid och träning!

    #514684

    Skippa frukosten du äter idag om det inte är ett måste, ta EAA eller liknande innan träningen och brassa på med frukosten efter träning!

    #514685

    Har också varit så för mig. En då kombination att jag tränade alldeles för tidigt och småhungrig. Ne morronträning var inget för mig. Ät ordentlig frukost och träna senare frammåt lunch istället.

    #514686
    HyunJin wrote:
    Skippa frukosten du äter idag om det inte är ett måste, ta EAA eller liknande innan träningen och brassa på med frukosten efter träning!

    Du tog mitt tips!!!!
    Jag kan lida av samma problem, men träna på tom mage med lite Eaa och eventuellt lite kolhydratpulver funkar kanon

    #514687
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Du tog mitt tips!!!!
    Jag kan lida av samma problem, men träna på tom mage med lite Eaa och eventuellt lite kolhydratpulver funkar kanon

    Sorry! :|

    Ser ju ingen anledning att äta frulle så tätt inpå innan ett pass om man inte är en av dem som ”måste äta innan”…

    Jag har dock lite svårt att trycka i mig mycket käk efter träningen, då jag tycker träningen i sig mättar en del… Även om man fastat hela natten…? :what:

    #514688

    Jag är verkligen ingen morgonmänniska (och tänker inte bli det heller), men hur är det om man pinar i sig en massa vatten på morgonkvisten? Hjälper det mot illamåendet?

    Har styrketränat på morgonen en enda gång, och då blev jag också illamående. Obehagligt att känna sig bakis och att försöka prestera under stången.

    #514689

    Frågar du mig? Minns inte, det var flera år sedan nu. TS skriver ”kanske nån timma innan”.

    #514690
    Flessa wrote:
    Hur tätt inpå och vad är det du äter?

    Äter ca. 1 timma innan, och det brukar bara bli lite yoghurt och nån näve Al Bran-flingor, sen är det ju det där med kaffet….en mugg= för mycket?

    Är inte så mycket för frukost, utan äter hellre ”riktig” mat efteråt, men känner att jag behöver nåt, sen piggar ju kaffet upp kroppen rejält, så känner jag iallafall.

    #514691

    Jag tränar ofta morgnar hade exakt samma problem som TS i början men kom på att det handlade om att jag hade för lite energi i kroppen jag åt i princip bara en eller två mackor med ett glas mjölk kom senare på att det var lättare att få i sig kalorier genom havregrynsgröt den lugnade även min mage lite så mitt råd är att prova att äta mer av något som du har lätt att äta mycket av på morgonen jag lägger även till en proteinshake på mjölk ca en halvtimme efter frukost den hamnar mitt emellan frukost och träning ungefär kaffet spelar nog större roll ju mindre du äter tsm med det jag har inget problem att skölja ner två muggar med den frukost jag äter nu det kan hjälpa prova och se :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.