Inga reslutat / sluta träna

Home Forums Allmänt om gymträning Inga reslutat / sluta träna

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #526747

    Hejsan!

    är 17 år gammal har styrketränat nu i snart 2 år. Jag har håller bra på kosten får i mig alla vitaminer mineraler, jag använder proteinpulver full koll på det mesta. jag har fått ett bra träningsprogram, som ja följt ett bra tag nu.
    men… jag har inte fått ett dugg muskler överhuvudtaget,min vikt ligger på samma hela tiden, visst jag kanske är enormt stark för min ålder, spelar ingen roll hur mycket/hårt jag tränar jag får inga reslutat överhuvudtaget, kanske dags att lägga ner deta?..

    Mvh

    #70385
    #526748

    jag syftar inte bara på proteinpulver men hela grejen med att äta nyttigt protein kolhydrater innan efter träning, mellan dagarna jag håller mig borta från socker osv, mycket kött pasta osv. Om ja jämför hur jag äter med andra t.ex vänner i min ålder är det sån oerhörd skillnad.. men fortfarande samma.. det känns bara så meningslöst

    #526749

    Kan du lägga upp ditt träningsprogram och hur du äter en vanlig dag?

    #526750

    Jag tränar 3 dagar i veckan

    Måndag= Triceps, axlar traps

    Onsdag= Ben, mage

    Fredag= Biceps ,Rygg bröst.

    Frukost- Ägg, fullkornsbröd, vitamintabletter, proteinpulver

    Mellanmål- frukt, macka

    Middag- kyckling,ris, sallad ”proteinpulver

    kvällsmat- rester från eftermiddagen, – macka , pastasallad

    Sen dricker jag vatten regelbundet under dagen, detta är kanske exempel på vad jag kan äta en dag maten brukar va olika, men ungefär såhär, isfall är det väl middagen som skiljer sig. Sen något mål kan tillkomma under kvällen också

    #526751

    Som sagt, verkar inte vara några stora mängder mat det där. Du borde kunna klämma in ett eller två mål mat. Käka gärna nåt mellan ”middagen” och kvällsmaten, och kanske också något efter kvällsmaten.

    #526752

    Mycket mat, klok träning och mycket vila/sömn!

    #526753

    Lite mat och ett tokigt träningsupplägg.

    Helkropp eller halvkropp är det som gäller för dig.

    Käka oftare om du har svårt att gå upp i vikt.

    #526754

    ska göra upp ett riktigt schema nu så ni får se allt,
    vad de gäller viktökning brukar jag inte variera vikter så ofta, det blir oftast olika vikter vid en övning en lättare och en lite mer

    #526755

    Börja med att göra om ditt träningsschema. Om du ändå kör en split så skulle jag inte lägga rygg och bröst på samma träningsdag. Den ”bästa” 3dagars-split jag testat är:

    dag1. pressövningar, dvs bröst, axlar o triceps
    dag2. dragövningar, dvs rygg, trapz o biceps
    dag3. ben, mage o vader

    om du har möjlighet skulle jag köra detta rullande med träning varannan dag.
    Sedan skulle jag kolla upp kosten närmare, som nån skrev innan så säger det du skrev ingenting, räkna ut vad det blir i kcal + fördelning mellan protein, kolhydrater o fett. GL

    #526756

    Mitt tränings pass brukar ligga på 3 gånger i veckan, kan bli att jag får ändra på dagarna någon gång med tanke på att ja åker buss varje dag till och från skolan, kommer olika tider, jag tycker inte min sömn är tillräcklig brukar lägga mig runt kl 11- sedan går jag upp ca 6 på morgonen för att bege mig till skolan.

    Måndag – Triceps axlar traps

    onsdag – ben mage

    Fredag – Biceps rygg bröst

    jag kör på 8×4 när jag tränar, i alla övningar, vikterna brukar inte variera så mycket blir oftast en lättare och en lite högre, jag känner efter träningen att jag har mer och ge! men det beror väl på att jag inte använder min fulla kraft när ja väl lyfter?

    tricep, axlar, traps tricpes axlar och traps, kör jag mycket lösvikter,

    ben,mage – brukar jag träna låren med maskin, sedan magen gör jag vanliga situps.

    bicep rygg bröst, – bicep blir nästan bara skivstång/hantel ryggen brukar jag köra dead lift och några till, brösten kör jag mycket på bänken, och flies.

    1 timme innan/efter träning brukar jag dricka mitt whey 80 proteinpulver, och en banan kan komma in under träningspasset, sedan vatten dricker jag säkert 2 liter under träningen.

    kost från igår.. exempel

    Frukost – ”5” Stekta ägg, ”3skivor” fullkorns bröd, ”3” tomater ”5dl” vatten, proteinpulver.

    Mellanmål- ytterligare ”5dl” vatten. en banan, 1 talrik sallad/grönsaker

    Middag- köttgryta, potatis ca ”5-6st” , grönsaker, ”5dl vatten”.

    Mål ”4” här brukar något mål tillkomma olika, men strikt noga med socker, sötsaker!

    Kvällsmat- Pastasallad, fullkornsbröd, ”5dl” vatten,

    Mål ”6”- Proteinpulver, ”3st” stekta ägg.

    sedan dricker jag vatten resten av kvällen till ja ska sova.

    #526757

    testa att byta ut allt vatten mot 3%-ig mjölk

    #526758
    gym_fredde wrote:
    testa att byta ut allt vatten mot 3%-ig mjölk

    +1 underskatta inte mjölken, ju fetare desto godare och bättre

    #526759

    Kan tänka mig du inte har gått upp i vikt något sedan du börjat träna? :|

    [https://www.flashback.org/sp21274954]

    Skulle chansa på att du kommer behöva gå upp i vikt om du vill bygga muskler snabbare

    #526760

    träna hårdare, ät mer! som vincent skrev, halvkropp/helkropp är det som gäller om du ska köra 3ggr/vecka. fokusera på basövningar framför isolationsövningar! marklyft, bänk, knäböj, chins, dips osv., be någon se över ditt utförande. träna benen ordentligt, inte köra några lårcurls då och då utan tunga böj!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.