Inget händer?

Home Forums Allmänt om gymträning Inget händer?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #56391
    #248871

    Hejsan! ja märker att jag inte kommer nånstans med min träning. Jag får INGA resultat, detta sänker mitt självförtroende enormt, har tränat nu 7 månader och jag märker inget, självklart har ja blivit starkare och större, men inte tillräckligt. Vad kan detta bero på ?

    exempel- många killar på gymmet har magrutor.. ja vet att det är genetiskt hur man ser ut osv,har lagt så enormt mycket tid på magen kört 100tals olika magövningar hemma och i gymmet utan resultat,

    jag är 17 år väger 82kg 175cm lång.

    #248872

    7 månader är inte speciellt lång tid. Som nybörjare kan man åstadkomma en hel del på den tiden men inga mirakel. Ge det ett år till och ta bilder på dig själv under tiden så kommer du att märka resultat.

    #248873
    malawiglenn wrote:
    Du är ju galen, du säger INGA resultat men du har blivit starkare och större?! Klart du har fått resultat.

    Du har kanske lagt på fööör stort kalori överskott samt trott att mer träning = bättre träning?

    okej, 82kg på 175cm, vad har du för stats, vad kör du på i bänkpress, benböj osv? (inga maskinvikter utan fria vikter) – har du bilder? Du kanske som sagt är för fet för att se dina muskler? Det är inte främst genetiskt utan först och främst hur pass lite underhudsfett man har som avgör magrutorna….

    sluta noja 👿

    Håller med dig fullt ut!

    #248874

    Alla har magrutor, även de som inte tränar, handlar ju bara om att få bort tillräckligt mycket fett för att rutorna ska komma fram.

    82kg på 175cm kan vara ganska mycket om det består av stor %fett, då kan det som andra säger vara svårt att se sina resultat i spegeln.

    #248875

    Vad många gör efter ett tag av träning så andvänder de sig av muskelförvirrning för att ”chocka” musklerna och återigen tvinga dom till mer muskeltillväxt, vet inte om detta är full nödvändigt för dig dock. Kan räcka med att ändra vissa övningar samt vikt för att skapa en sådan förvirrning.

    Sen det där med magrutor, ta det lungt. om du vill bli starkare måste inte dina magrutor synas, har o göra med underhuds fett osv. det kommer nog ska du se.

    #248876

    Det största problemet som alla har med den här ”hobbyn” / ”sporten” är tålamodet.

    Rom byggdes inte över en dag, samma princip gäller för din kropp.

    Ge det tid och ha tålamod.

    #248877

    Om du inte är muskulös har du en lång väg att gå(neråt.. i vikt..) innan du kan få några magrutor. Det kommer börja med ådriga axlar, armar och bröst, händer det inget där kan du börja oroa dig.

    #248878

    Har (snart) tränat 10 år och det händer fan inget heller. Referensramarna flyttas hela tiden.

    #248879

    Muskelförvirring :) Den var bra den :>

    Fortsätt och träna ett år till sen kan du kanske köra en deff och ta fram rutorna? Dom finns där iaf.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.