Jag är ny!

Home Forums Allmänt om gymträning Jag är ny!

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #100094
    #1072344

    Hej!

    jag har precis efter drygt 2 års uppehåll börjat träna igen och hållt på nu 4 dagar i 2 månader CA, Jag vill ha tips och råd på hur man bygger upp synliga muskler ”snabbast”.. har hittat mycket inspiration i mamma fitness och absolut i Nuran ”120kg.me” .. Mitt mål är inför nästa sommar 2013 bli jävligt biffig och låta dessa som sagt jag är ett svullo osv tappa hakorna mer eller mindre… Har två barn så jag tycker 3-4 dagar i veckan räcker för mig, + att jag har hund..

    Vill ni hjälpa mig med kost tips och träningsråd? och peppa mig efter vägen… :up:

    #1072383

    Tjena, om du vill träna 3-4 dagar i veckan som max, så tycker jag du ska lägga mer tid åt styrk / bröst passen.

    Dag 1: Bröst + Styrka (Hantelpress, Situps, Handcurls, Bänk osv osv)

    Dag 2: Rygg, (chins, marklyft, sittandes rodd, ståendes rodd osv osv.)

    Dag 3: Ben + Mage och även Triceps & Biceps.

    (Dag 4 ”extra) : Mage / Bröst, Triceps & Biceps.

    Du avgör hur länge du tränar dessa dagar, men om jag får komma med min åsikt, så är det:

    Dag 1: Allt mellan 1-2 timmar. Jag skulle ta 2 timmar.

    Dag 2: Räcker med 40min – 1 timme. (beroende på hur snabbt du gör klart alla övningar)

    Dag 3: 2 timmar +.

    Dag 4: 40min – 2 timmar.

    (PS: Kom ihåg att du kan ju köra extra på varje pass också, alltså på typ rygg passet kan du även tillägga extra biceps/triceps övningar om du vill det.)

    – Som sagt, det beror på vad du vill uppnå med din träning, om du vill öka styrkan (i bänk) eller liksom ha jätte synliga resultat.(Bröstmuskler, magrutor osv osv.)

    Om du vill ha jätte synliga resultat inom en kort tid, det är nästan omöjligt.. då läre du träna 4 dagar i veckan iallafall, och samt ta kost-tillskott, iallfall vad jag tror.

    – Och kom ihåg att du läre träna alla muskel-grupper, alltså inte strunta i ben (till exempel) träna allt, det ger effekt i alla dina övningar, bänk osv osv.. + får du även synliga resultat överallt.

    Hoppas detta hjälpte.

    Nu till kost-tillskott & kost tips.

    Du bör åtminstonde äta 4-5 gånger per dag.
    (d.v.s Frukost, Lunch, Middag + 1-3 mellanmål)

    Med mycket grönsaker, kolhydrater osv osv.

    Kost till skott; Du kan börja med att köra Gainer + Kreatin, sen byter du ut Gainer mot Whey – 80.

    Sen efter du använt dessa prudkter ett tag frammåt, kan du börja använda Whey – 80 eller Gainer som mellanmål om dagarna.

    Och börja ta Kreatin tillsammans med en EAA produkt (till exempel Amino Rush).

    #1072619

    Finns ingen anledning att trycka i sig massa onödiga kolhydrater, kör rent proteinpulver (vassle) typ whey-80, finns hur mkt som helst att välja på men det räcker att köpa bland de billigaste alternativen för det skiljer nästan inget på de pulvrena.

    #1072850

    Jag äter väll en viss del med kolhydrater men har precis kommit in i detta med att ”bygga” muskler och är väll som alla tjejer ”rädd” för just det ordet, Men jag är betydligt bättre på det nu än jag varit förr, proteinet äter jag whey-80 nu men funderar på att gå över till myofusion?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.