Konditionsträning för bättre resultat i gymmet?

Home Forums Allmänt om gymträning Konditionsträning för bättre resultat i gymmet?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71976
    #569955

    Hur ska man konditionsträna för att uppnå bättre resultat i gymmet? Då menar jag just att öka i styrka och volym.

    Tänker att det borde vara lättare att lägga på sig mer muskler om man har en bättre kondition.

    Just att när man konditionstränar så får man även igång blodcirkulationen & allt va det innebär..

    Va tror ni, styrketräning plus rätt konditionsträning mer muskler?

    #569956

    ja, i måttliga mängder.

    #569957

    10-15 min på konditionscykel för att få igång blodcirkulationen kanske. Annars kan jag inte se någon orsak till varför du skulle öka i styrka och massa av att ösa en massa konditionsträning på 40-50 minuter. Jag skulle nog säga att du snarare tar ut dig genom att köra längre kondispass. Jag brukar köra 10-15 min på en vanlig konditionscykel strax innan passet och tycker det funkar alldeles utmärkt.

    #569958

    Såhär i deffartider kan de ge bra av att lägga in lite kortare intervallpass som backlöpning å dylikt. Är ju i alla fall mer anaerobt än längre distanspass och effektivare.

    #569959
    Allan wrote:
    Såhär i deffartider kan de ge bra av att lägga in lite kortare intervallpass som backlöpning å dylikt. Är ju i alla fall mer anaerobt än längre distanspass och effektivare.

    Ajaj, akta så att inte Eddie får läsa detta.:ph34r::D

    #569960
    Tyskn wrote:
    Ajaj, akta så att inte Eddie får läsa detta.:ph34r::D

    :D

    Nejdå, i det här fallet håller jag med. Vill man träna kondition men minimera tiden man gör det så är det ju korta och intensiva som är bra. Förutsatt att man har kapaciteten till det, vilket många egentligen inte har och därför kallar sin konditionsträning ”intensiv” trots att den inte är det men likförbannat gör personen trött.:D

    Ontopic: Kinditionsträning förbättrar inte muskelökningar, snarare motverkar i såna fall. Men den lilla lilla skillnaden det eventuellt kan göra tycker nog få personer är orsak nog att helt skippa hjärtats träning.

    #569961

    jag tänker mer att ju bättre kondition man har ju hårdare kan man träna på kortare tid i gymmet. Borde ju få bättre återhämtning om man har god kondition.

    och så farligt kan det väl ändå inte vara att köra kondition typ 20min två gånger i veckan de dagar man inte tränar i gymmet.

    #569962
    johan_tkd wrote:
    jag tänker mer att ju bättre kondition man har ju hårdare kan man träna på kortare tid i gymmet. Borde ju få bättre återhämtning om man har god kondition.

    och så farligt kan det väl ändå inte vara att köra kondition typ 20min två gånger i veckan de dagar man inte tränar i gymmet.

    Nej en godkänd kondition finns det bara fördelar med.:) Visst är det så att man rent teoretiskt kan påpeka konditionsträningens negativa inverkan på muskelökningar men som du säger är den lilla mängden inte på något sätt ”farlig” (;)) och en helt horribel kondition på gymmet kan inte vara kul.

    #569963

    För mig har det blivit en helt otrolig skillnad sedan jag började köra 2-3 intervallpass a 20 minuter varje vecka, då under de dagar jag inte styrketränar ska nämnas. Förr fick jag blodsmak i munnen och svimkänslor av högreppare i böj och mark. Kan hålla helt annan intensitet nu på passen – OCH framför allt ökar jag i vikter och växer som aldrig förr.

    #569964

    Konditionen hjälper ju återhämtingen vilket gör att du kan kanske träna ett pass extra vilket kommer göra gott i längden =D

    #569965
    keyboardcowboy wrote:
    väcker lite liv i tråden igen..

    Om man nu vill träna sitt hjärta.. utan att förlora muskler.. hur skall man göra det bäst?

    Springa mycket när man har en vilo vecka från gymmet?

    Du kan ju fortfarande träna hjärtat och bygga muskler blir bara att du får äta lite mer mat =D

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.