Kort biceps

Home Forums Allmänt om gymträning Kort biceps

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70781
    #547231

    Jag och min käre träningskollega har båda väldigt korta biceps, jag har sökt runder över allt och inte hittat någonstans där det står hur (om man kan?) träna så bicepsen blir längre. Tycker den är obehagligt kort och när man spänner så är där bara en kula. Någon kär skribent där ute som har tips, idéer eller någon övning att bjuda på? Mäkta tacksam för svar!!!

    #547232
    Royal wrote:
    Jag och min käre träningskollega har båda väldigt korta biceps, jag har sökt runder över allt och inte hittat någonstans där det står hur (om man kan?) träna så bicepsen blir längre. Tycker den är obehagligt kort och när man spänner så är där bara en kula. Någon kär skribent där ute som har tips, idéer eller någon övning att bjuda på? Mäkta tacksam för svar!!!

    Det är genetiskt, går inte att ändra.

    #547233
    malawiglenn wrote:
    Det går i viss mån att strecha sina muskler, men det mesta är genetiskt.

    Stretching ändrar inte musklens fäste eller ursprung på något sätt och påverkar således inte muskelns utseende.

    Det som styr själva utseendet är genetiken som bestämmer hur dina muskelfästen sitter.
    Ur byggarsynpunkt kan det t.o.m vara en fördel med en ordentlig peak på muskeln. :up:

    Många tror fortfarande att muskelns utseende påverkas via stretching vilket är fel! Stretching har ingen påvisad effekt på träningsvärk, rörlighet eller utseende.

    #547234

    Öhm, ingen påvisad effekt på rörlighet?

    #547235
    Snake wrote:
    Öhm, ingen påvisad effekt på rörlighet?

    Nej, inte rörlighet! Snarare smidighet, dvs ingen påvisad effekt av att man skulle bli smidigare pga stretchingen!

    Dock är jag aningen tveksam till det, men då vi lärt oss i skolan att vara källkritiska och tro på studier före eget huvud så är det det som gäller just nu. :)

    #547236
    Tommy Ivarsson wrote:
    Nej, inte rörlighet! Snarare smidighet, dvs ingen påvisad effekt av att man skulle bli smidigare pga stretchingen!

    Dock är jag aningen tveksam till det, men då vi lärt oss i skolan att vara källkritiska och tro på studier före eget huvud så är det det som gäller just nu. :)

    Det är helt rätt, när verkligheten inte stämmer överens med teorin så är det lika bra att hålla sig till teorin, då verkligheten är alldeles kall och oviss.:)

    Ett annat ord för stretching är just rörelseträning, sedan om den ser ut som traditionell statisk stretching eller om den sker i dynamiska rörelser så är det fortfarande stretching.

    Synen på stretchingens effekt har börjat omvärderas en del, och med all rätt anser jag. Dock får man inte måla upp en svart/vit bild av ämnet. Går inte att blunda för faktumet att människor har fått tillbaka sin rörlighet genom stretching. Bästa resultat som jag fått fram på diverse männinskor är när jag kombinerat dynamisk och statisk stretching.

    #547237

    Hmmm, ställer mig också frågandes nu?! Tex jag kan inte gå ner i spagat om jag inte stretchar regelbundet i 2 veckor. Tror de flesta inte kan det från början. Men efter någon tids stretching klarar de flesta det….Så skulle man inte bli smidigare av stretching?

    #547238

    vad är de för fel på att han en kula?:) ser ju i mitt tycke grymmare ut:

    #547239

    Nu ska vi komma ihåg att TS pratade om längden på muskeln. Man kan tydligen blir smidigare och rörligare av stretching, MEN det finns mig veterligen en del studier som påvisar att muskeln inte blir längre av stretching iaf.

    #547240
    Tyskn wrote:
    Nu ska vi komma ihåg att TS pratade om längden på muskeln. Man kan tydligen blir smidigare och rörligare av stretching, MEN det finns mig veterligen en del studier som påvisar att muskeln inte blir längre av stretching iaf.

    Och det kommer du nog aldrig få se heller.

    #547241

    har med kort muskel-fäste, håller med emil ser ju bara grymare ut :) , och det är genetiskt

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.