korta pass, 20min, bra eller dåligt?

Home Forums Allmänt om gymträning korta pass, 20min, bra eller dåligt?

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #48238
    #117452

    Oi!

    Jag har tränat på lunchen under några månader nu och nu sitter jag och funderar på om detta är bra eller dåligt? Hinner man göra något på 20minuter som ger någonting. Eller ska jag helt enkelt skita i att göra nått på lunchen? Kan man göra nått på 20min och utvecklas/bli starkare/uthålligare?

    Funderar på om man ska köra en muskelgrupp med superset. Kanske variera träningssätt? Ja som ni märker så behöver jag lite hjälp i detta ämne. Tacksam för alla tips jag kan få!

    Mvh/Otmalm

    #117453

    Du kan göra vad som helst på 20 minuter som du hinner att göra.

    #117454

    eftersom du bara har 20 min så är superset en bra idè, se till att hålla intensiteten på ditt träningspass skyhög så ska du se att det kommer gå fint.

    Det finns även ett par tvillingar på youtube som förespråkar snabb och enkel träning, deras pass brukar väl gå på ca 30-40 min om jag inte minns helt fel, Sök på Twinmuscleworkout så kommer dom fram, kanske hittar du nått du kan ha nytta av där iomed din brist på tid :)

    #117455

    All motion som blir av är bättre än den man låter bli.

    #117456
    N T K wrote:
    eftersom du bara har 20 min så är superset en bra idè, se till att hålla intensiteten på ditt träningspass skyhög så ska du se att det kommer gå fint.

    Det finns även ett par tvillingar på youtube som förespråkar snabb och enkel träning, deras pass brukar väl gå på ca 30-40 min om jag inte minns helt fel, Sök på Twinmuscleworkout så kommer dom fram, kanske hittar du nått du kan ha nytta av där iomed din brist på tid :)

    Åh nej, TS snälla snälla lyssna inte på TMW. 95% av det dem spottar ur sig är bullshit. De kan säga saker som att man måste dricka sin kreatin med grapefruktjuice annars ger det ingen effekt osv. :)

    #117457
    edamber wrote:
    Åh nej, TS snälla snälla lyssna inte på TMW. 95% av det dem spottar ur sig är bullshit. De kan säga saker som att man måste dricka sin kreatin med grapefruktjuice annars ger det ingen effekt osv. :)

    Håller verkligen inte med. Även fast jag kollar på deras kanal mest för underhållningen så tycker jag att de ger ut mycket mer och bättre information än de flesta ute på youtube.

    #117458
    edamber wrote:
    Åh nej, TS snälla snälla lyssna inte på TMW. 95% av det dem spottar ur sig är bullshit. De kan säga saker som att man måste dricka sin kreatin med grapefruktjuice annars ger det ingen effekt osv. :)

    95% va väl att ta i överkant kanske, kommer alltid finnas saker man kommer rycka på ögonbrynen åt, men i och med att personen i fråga behövde hjälp och tips på träningssätt runt 20 min.

    Så bullshit ellr ej, deras sett att se på träningen verkar ju funka så vrf inte ge det ett försök om man nu har brist på tid :up:

    #117459

    Tack för alla svar. Ytterligare tips uppskattas.

    Att påpeka är ju att jag även tränar på eftermiddagarna men för att hinna med styrka, kardio och ibland simmning eller alternativ konditionsträning och minst två vilodagar i veckan så vill jag använda mig av den tid jag har.

    Ska se på TMW och bilda mig en egen uppfattning men nått bra hittar man säkert! :)

    #117460

    Har du kort lunch eller ? Jag tränar på lunchen , hinner ca 40 min. Alldeles tillräckligt, spec för en klassisk BB splitt.

    #117461

    Jo jag har bara en halvtimmes lunch och då vill jag hinna med något plus att jag måste få i mig lite käk.

    Då kommer nästa fråga som jag precis kom på. Proteinshake samt lunch. Vad äter jag innan träning och vad tar jag efter?

    Jag har en tanke att jag kanske ska käka 1-1,5 timme innan jag går ner och kör 20min sen direkt efter passet tar jag en shaker eller banan eller macka eller liknande. Vad tror ni om det?

    #117462
    Otmalm wrote:
    Jo jag har bara en halvtimmes lunch och då vill jag hinna med något plus att jag måste få i mig lite käk.

    Då kommer nästa fråga som jag precis kom på. Proteinshake samt lunch. Vad äter jag innan träning och vad tar jag efter?

    Jag har en tanke att jag kanske ska käka 1-1,5 timme innan jag går ner och kör 20min sen direkt efter passet tar jag en shaker eller banan eller macka eller liknande. Vad tror ni om det?

    Jag hade tagit banan eller macka någon gång innan passet, shaken direkt efter och ätit lunchen efter det.

    #117463
    Otmalm wrote:
    Jo jag har bara en halvtimmes lunch och då vill jag hinna med något plus att jag måste få i mig lite käk.

    Då kommer nästa fråga som jag precis kom på. Proteinshake samt lunch. Vad äter jag innan träning och vad tar jag efter?

    Jag har en tanke att jag kanske ska käka 1-1,5 timme innan jag går ner och kör 20min sen direkt efter passet tar jag en shaker eller banan eller macka eller liknande. Vad tror ni om det?

    Ta shake direkt efter passet, tar väl 20 sekunder o svepa. Då kan du träna 29 minuter drygt :)

    Sen käka så långt/nära innan passet som känns bäst. Man vill ju inte få en sur uppstötning mitt i ett tungt lyft så minst en timme är att rekommendera :)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.