”Krastrande” handleder

Home Forums Allmänt om gymträning ”Krastrande” handleder

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #65024
    #452690

    Vet inte om det är något ni känner igen, någon annan lär ju ha liknande men.

    Jag begränsas ofta i t.ex. hantelcurl eller hammercurl, av att min handled inte klarar av vikten, den liksom ”går ur led” känns det som, klickar och har sig.
    Likadant när jag kör underarmar med en del övningar, klick klick känns det inombords, om någon har liknande så vet ni nog hur jag menar?

    Vet inte om ni har någon idé vad det kan vara eller hur man kan ”fixa” det, någon salva? uppsöka någon?

    #452691

    Om du inte får bort det, så kan ju lindor vara ett alternativ.

    #452692

    Samma ”problem” här fick t.om lite ont i handlederna förr. Nu kör jag med handledslindor från gasp i de tunga seten – har blivit mycket bättre för mig i alla fall.
    Men tänk bara på att inte alltid ha dem på, då kanske dem gör mer skada än nytta.

    #452693

    Jag har samma problem, jag kan inte köra bänkpress mera pågrund av handlederna. har nog för klena handleder, har aldrig tränat dem men får nog ta och göra det om det ska bli någon seriös träning!

    #452694

    tack för svaren grabbar, det handlar dock inte om att handlederna är svaga, jag tränar underarmar ihop med rygg en dag i veckan, men det är just att handlederna ”klickar” som sagt, vet inte hur jag ska förklara.

    tar man fingret på handleden när jag kör, så känner man bokstavligen hur nånting hakar ur och hakar på om och om igen inombords

    edit: detta gäller framförallt vid bicepscurl / hammercurl samt diverse diverse underarmsövningar, inte bänkpress etc

    edit igen (:p): det har börjat ”Klicka” i armbågen också på senaste, men där gör det inte ont direkt, men det kan ju inte va bra

    #452695

    Har samma skumma klickanden jag med, kan göra jävligt ont i handleden när man gör vissa underarmscurls osv. Sen har jag en axel som klickar med men endast när jag gör tricepsextension bakom nacken. Och den är ju lätt att undvika då.

    Ingen aning varför handleden knakar och brakar jag heller. Någon påläst därute?

    #452696
    box4m wrote:
    tack för svaren grabbar, det handlar dock inte om att handlederna är svaga, jag tränar underarmar ihop med rygg en dag i veckan, men det är just att handlederna ”klickar” som sagt, vet inte hur jag ska förklara.

    tar man fingret på handleden när jag kör, så känner man bokstavligen hur nånting hakar ur och hakar på om och om igen inombords

    edit: detta gäller framförallt vid bicepscurl / hammercurl samt diverse diverse underarmsövningar, inte bänkpress etc

    edit igen (:p): det har börjat ”Klicka” i armbågen också på senaste, men där gör det inte ont direkt, men det kan ju inte va bra

    Jag tycker att du ska fara och kolla upp dina ”klick” innan de börjar klicka i alla möjliga ställen i kroppen :p

    #452697
    Robert Svensson wrote:
    Det borde väl vara ett av de sämre alternativen…?

    Stärk upp dina handleder i stället för att ta till hjälpmedel som dessvärre inte åtgärdar problemet.

    Ända alternativet för mig iaf, om jag skall köra tungt.
    Dock så beror mina problem på att jag haft 3 frakturer i högra handleden.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.