Lågreps och högreps!

Home Forums Allmänt om gymträning Lågreps och högreps!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #556936

    Tänkte köra lågreps i en månad, cirka 4-6reps och sendan köra lite högre reps efter det, då är frågan hur många veckor ska jag köra det ? 4 veckor också eller ? :)

    #71330
    #556937

    Kör på ett tag. Variation bara, sen om det är 4 eller 6 veckor spelar mindre roll. Lyssna på kroppen!

    #556938

    Prova ett strukturerat upplägg. Korte 3×3 eller Stronglifts 5×5 t ex.

    #556939

    Tack för tipsen!

    #556940

    Prova också gärna att variera repsen under ett å samma pass. tex på bröst, kör du 3 övningar kan du köra 6 reps på en, 9 på en annan å 12 på en sista övning tex.

    #556941

    Okej, men säg att jag kör 3*3 en period, ska jag göra 3 reps på magen då bara, det känns lite konstigt!

    #556942

    Menar väl det ;:P

    #556943
    viippee wrote:
    Okej, men säg att jag kör 3*3 en period, ska jag göra 3 reps på magen då bara, det känns lite konstigt!

    Korte 3×3 är ”tre övningar, tre gånger i veckan”, och är 5×5.

    [http://www.fituncensored.com/forums/sistemi-di-allenamento/128-korte-3-x-3-revolutionary-approach-powerlifting.html]

    #556944

    i din guide på fb står det 4 veckor lågrep?

    #556945

    Kan man köra typ 3 reps på bieceps, axlar, rygg , trieceps också ?

    #556946

    Okej, men tänkte köra 4-6 reps i cirka en månad, sedan 8-10 reps i en månad, och sendan lite lägre vikter och flera reps i någon veckan, tror ni att det kan funka ?

    #556947

    Jag är femton år, har tränat i cirka fem månader, tränar fyra ggr i veckan. Jag har kört samma i alla dom fem månaderna, och jag har äntligen börjat förstår att det är bra med variation.

    #556948
    Karl Alfred wrote:
    Jag tycker att du inte ska fundera så mycket på att man måste variera sig så mycket utan köra ett rätt enkelt program med utrymme för progression(styrkeutveckling). För att det inte ska bli tråkigt använd två övningar per muskelgrupp och kör en pyramid 12,10,8,6,12, 12 så kommer du att få ypperliga resultat.

    Berätta gärna hur ditt nuvarande program ser ut så kanske vi kan slipa till det tillsammans.

    +1:up:
    Det är alltid bättre att börja med ett mindre antal övningar och lära sig dem ordentligt, sedan kan man börja bygga på med fler övningar.

    #556949

    måndag rygg och bieceps, onsdag rygg axlar underarmar, torsdag ben och mage, fredag bröst triecps :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.