Lång kille (208 cm) behöver tips för comeback!

Home Forums Allmänt om gymträning Lång kille (208 cm) behöver tips för comeback!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #100660
    #1073276

    Tjena!

    Ny här på forumet.

    Jag kommer precis tillbaka, från ett 3-årigt uppehåll av eländig och jobbig sjukgymnastik, och söker nu tips & trix för att komma tillbaka i den goda form jag en gång var i. Jag skadade vänstra knät för lite drygt 3 år sen, och har haft 12 (!) operationer för att få allting i ordning. Med detta i bagaget har jag lyckats att lägga på mig lite drygt 20 kg, och det mesta på överkroppen.

    Jag letar nu efter tips & hjälp för hur en lång kille som jag ska kunna träna så rätt som möjligt, och så bra och hälsosamt som möjligt.

    I och med alla dessa knäoperationer och skadan jag ådragit mig så kan jag inte köra löpträning över huvudtaget. Och jag ser ingen comeback till handbollen heller, utan vill bara komma i form igen, och bli starkare. Jag letar inga snabba resultat, ingen beach 2013-kropp heller.

    Jag är helt gul, när det gäller protein, aminosyror, kapslar och allt vad den världen erbjuder.

    Om DU känner dig träffad, och har bra tips för en lång kille, Skriv!

    MVH Thomas

    #1073303

    Tjenare Thomas!

    Eftersom du har knäskada är benpress en övning jag skulle avråda dig från!
    Har inte hört talas om att längd skulle vara en faktor till hur man ska träna men jag kanske har fel där.

    Om du vill träna så rätt som möjligt skulle jag råda dig att anlita en PT och ta ett träningsschema av honom samt ett antal pt-pass där han går igenom tekniken med dig. Har själv en PT och jag tyckte jag hade bra teknik innan men tydligen inte :P Vill påpeka att jag hade bra teknik innan om man jämförde med de flesta andra på gymmet.
    Om du inte vill lägga pengar på det kolla mycket youtube klipp hur de utför övningnar.

    Om du vill gå ner i vikt behöver du egentligen inte löpträningen, men om du vill hålla på med cardio skulle jag nog råda dig till crosstrainern då den borde vara skonsamare mot ditt knä, dock vid smärta så avsluta.
    Träningsschema kan du antingen plocka ett från internet tex. från denna siten http://www.cutandjacked.com/articles/13 , eller så anlitar du en PT som lägger upp detta åt dig. Vissa gym kan även lägga upp ett enkelt schema om man frågar snällt, tror dock det är mindre gym som gör detta och inte de stora kedjorna som tex. sportlife.

    Kosttillskotten kan du nästan skita i, om du vill ta något så ta multivitamin och protinpulver. Om du behöver en kick innan så kan du ta någon PWO också har hört att Jacked XX ska vara grym dock inte testat den. Men egentligen behöver en kille som tränar på en medelnivå inte särskildt mycket kosttillskott, satsa på nyttig mat istället.

    Gissar på att du vill göra en viktnedgång och den enkla ekvationen här är att du stoppar i dig mindre kcal än du gör av med. Tänk på att inte lägga dig på alldeles för mycket kaloriunderskott då du riskerar att tappa muskelmassa. Balansera kosten med protein, fett och kolhyderater, 2g prot/kg 1g fett/kg och resten kolhyderater brukar rekomenderas.

    MVH Vincent

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.