Längd på gympasset?

Home Forums Allmänt om gymträning Längd på gympasset?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #647254

    Hej… är helt ny här och här kommer mitt första inlägg..Har inlett en deff nyligen. Tränar tungt och med hög intensitet för att bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt. Idag körde jag ett bröstpass. 4 övningar . 3 set på varje övning där jag droppar vikt för varje set.. Problemet om det nu är ett problem är att jag blir klar väldigt fort. Med uppvärmning och en avslutande tricepsövning så tar det ca 30 min.. När man läser här och även tittar sig omkring på gymmet verkar det som de flesta tränar minst en timma eller mera.
    Hur lång tid tar era pass?

    #77212
    #647255

    Jag satsar stort och är arbetslös så jag tränar mellan 1,5-3 timmar varannan dag.

    #647256

    Mina pass går på ca 40-50 min
    Körde bröst,triceps,biceps,trapz igår på 45 min
    Idag körde jag framsida lår,vader,mage, tog 40 min

    Tycker inte om att träna mycket längre än så, känner mig mest effektiv under den tiden, har även provat att köra över en timme men kan inte prestera lika bra, tappar orken.

    #647257

    Jag är en arbetslös aswell
    kör oftast mellan 1½h till 3h varje dag, ;p

    #647258
    StoreAbraham wrote:
    Jag är en arbetslös aswell
    kör oftast mellan 1½h till 3h varje dag, ;p

    Hur orkar du köra så länge, och varje dag?
    Kroppen får ju aldrig vila, vilket resulterar i försämrad muskeltillväxt.

    #647259
    Robert Svensson wrote:
    Hur orkar ni träna upp emot tre timmar per dag?

    Man kör trehundratusen extra set med fikonvikter i tron om att det kommer generera i större ökningar/muskelmassa.

    #647260

    3 timmars pass;)?

    #647261

    Mina åsikter är/ På ett gym tränar du, prata kan du göra över en kopp kaffe/ Slutsatsen blir då- Håll-käften och träna så går det mycket fortare

    #647262

    Brukar köra ca8 övningar per pass ala 3-sett. Hamnar alltid på mellan 60-80min per pass. Det med 5min uppvärmning:emo-thumb

    #647263

    beroende lite på vad jag kör sedan också vad det är för period… om jag bulkar tränar jag längre, övningar som t.ex frontböj brukar jag vila en del mellan seten, kör 8-12 set ibland så ja… 1½ tim. pass men 45 minutare går inte av hackor :´(

    #647264
    Plutte wrote:
    Mina åsikter är/ På ett gym tränar du, prata kan du göra över en kopp kaffe/ Slutsatsen blir då- Håll-käften och träna så går det mycket fortare

    Man kan ju prata en stund efter passet eller?

    #647265

    Max en timme nu under deff.

    #647266

    Ett klassiskt pass som jag och en av mina träningskompisar brukar köra tar ca 50min, 10minuters uppvärmning, sen supersetar vi chins/dips och kör då en pyramid med chins, brukar köra 12-9-6-3-1-3-6-9-12, och dips så länge den andra gör chins, några minuters stretching och kontroll av rörlighet i muskler och leder och sen är vi klara.

    #647267

    50 minuter.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.