Lats muskeltillväxt

Home Forums Allmänt om gymträning Lats muskeltillväxt

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #65547
    #454662

    Ja, det är ju så att jag är groteskt mycket större högre lats än vänster. blir välldigt konstigt, hur ska jag återgärda? eller jämnar det ut sig med tiden :S

    #454663

    någon?

    #454664

    Har du groteskt mycket större på ena sidan så gör du nog något fel…

    Kanske läge att fråga någon kunnig på ditt gym om ditt teknikutförande?

    #454665

    Fokusera på att få kontakt på bägge sidor när du kör t.ex stångrodd, t-bar rodd och liknande. Sänk vikterna om det behövs för att få full kontakt.

    #454666

    Ojämnheter jämnar ut sig med tiden. Förutsatt att man tränar rätt.

    #454667

    testa köra enarms latsdrag med samma vikt, samma antal reps på båda sidor under en tidsperiod. Det borde i vilket fall som helst jämna ut sig med tiden.

    En annan grej jag kom att tänka på. I vilket läge ser den ena latsen större ut? är det när du gör latsspread/linepose? isåfall kan det vara så enkelt att du inte får ut den ena lika långt som den andra. Att få ut latsen handlar mkt om rörlighet och kontroll över musklerna, inte bara om muskelns storlek. Jag hade själv problem med att få ut höger lats lika långt som vänster ett tag, men det löste sig genom stretching och att nöta latsspread.

    mvh /// Peter

    #454668

    Sjävlklart tränar jag rätt, men kan va somsagt att jag inte riktigt kan spänna vänstra lats lika bra som högra, för mäkerer endast den stora skildnaden när jag ska spänna ut latsen som i en pose. då kommer högre bra ut medans det knappt blir någon skilldnad på vänstra, har dock aldrig känt av mer träning på någon, men om det skulle vära större muskel på högre, så ska jag forstätta träna RÄTT så att det jämnar ut sig till slut. :)

    #454669

    tror som sagt det handlar om rörlighet och kontroll över muskeln. Nöt latsspread och linepose, stretcha latsen o övre ryggen ordentligt efter varje pass eller så ofta du kan så ordnar det sig.

    #454670

    Jag har samma problem… ingen ”groteskt” skillnad kanske… Men skillnad.
    Jag testade ett tag att köra enarmspulldowns och körde alltid 2-3 reps mer på den ”lilla” sidan… Tyckte med tiden att det såg lite bättre ut.
    Men jag råder främst till att testa Peters förslag… allt kan bero på dålig muskelkontroll…

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.