Lite tips, tack!

Home Forums Allmänt om gymträning Lite tips, tack!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #66367
    #470340

    Bra övningar för hamstrings, förutom bencurl & stela- marklyft (inga övningar som tar på korsryggen alls!)
    Varför?
    – Jag kör tillräckligt med marklyft och rodd- övningar, tungt så något annat.

    Tar vanlig marklyft tillräckligt på hamstrings för att tillsammans med Knäböj, utfall, bencurl & benspark samt stående vadpress ge en komplett grov ben- utveckling?
    Jag vill inte ha för stora quads & inga ham’s alls!

    Jag uppskattar svar endast av erfarna, tack!
    OBS! Då menar jag tävlande, eller i allmänhet bara grova människor!

    #470341

    Jaru, om jag är grov eller erfaren vette fan men..

    Benpress tycker jag tar riktigt fint på baksida.

    #470342

    Pullthroughs och/eller glute-ham raises.

    #470343
    Grandmaster wrote:
    Pullthroughs och/eller glute-ham raises.

    haha, Pullthroughs och glute-ham raises måste ju vara bland de fulaste övningar man kan göra:D Dock så är det dem som jag skulle rekommendera om man inte vill ha med korsrygg/ländrygg i sitt benpass:emo-thumb

    #470344
    PatrikBergman wrote:
    haha, Pullthroughs och glute-ham raises måste ju vara bland de fulaste övningar man kan göra:D Dock så är det dem som jag skulle rekommendera om man inte vill ha med korsrygg/ländrygg i sitt benpass:emo-thumb

    Pullthroughs tar fortfarande på korsryggen.

    #470345
    Armin wrote:
    Pullthroughs tar fortfarande på korsryggen.

    Jo, till viss del. Men visst måste du hålla med om att man kan isolera hamsen rätt så bra. Och övningen tar mesta dels på hamsen, det gör det då defentivt när jag kör den själv.8)

    #470346

    Jag är varken tävlande eller i min mening grov men jag tänker slänga in ett tips ändå för att jag är så snäll och för att jag tycker att det är lite dumt att fråga efter tips om du bara accepterar svar ifrån vissa. Välj själv om du vill ta det här till dig eller inte.

    Stående ryggresningar/Good mornings med lätta vikter tar obetydligt lite på korsryggen men riktigt bra på hamstrings.

    Liggande benpress med fötterna högt upp på plattan betonar hamstrings och gluteus.

    Du skriver att du inte vill ha några hamstrings men du vill träna hamstrings?

    Du menar att du inte vill ha synliga hamstrings utan bara komplementträna dem för att bli starkare i andra muskler?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.