Liten känning i halsen och träning

Home Forums Allmänt om gymträning Liten känning i halsen och träning

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #51606
    #125070

    Hej!

    Hade en riktig förkylning som höll i sig 4 dagar för snart veckor sedan; feber, frossa, halsont etc. Kurerade mig och tränade sedan på i 4 dagar utan problem. Nu sedan 5-6 dagar har jag haft en liten känning nere i ena sidan av halsen; d v s det gör inte riktigt ont men känns ”konstigt”. Jag är i övrigt fullt pigg och energisk och har inga andra besvär förutom kanske aningens täppt i näsan (fast det är jag typ alltid).

    Jag har också kört 1 timmes rätt hård konditionsträning samt styrketräning ett pass vardera för 2-3 dagar sedan medan jag haft det såhär utan problem.

    Nu verkar det fortfarande hålla i sig och jag blir så sjukt rastlös och uttråkad av att inte träna, då jag läst allas paniklarm om hjärtmuskelinflammation och konkluderar att det ser ut såhär i trygghetsknarkande Sverige. På amerikanska sidor har jag för övrigt sett läkare säga att man kan träna så länge man inte har feber typ och/eller värk i kroppen (d v s symptom nedanför halsen, halsen EJ inräknad).

    På svenska forum heter det att man DÖR om man rör sig det minsta med känning i halsen. Klurar man lite på statistik kommer man snabbt fram till att risken för att få hjärtmuskelinflammation och dö av träning när man är förkyld förmodligen är långt mindre än att dö i en trafikolycka, eller få cancer. Så varför denna extrema oro? Jag förstår att det finns en risk, som det finns med typ allt. Men är det bara jag som tycker att det tappar lite proportioner? Eller har kan kanske fel? Upplys mig.

    Hur står det till egentligen och vad tusan ska jag göra? Har tagit det helt lungt i helgen och vilat, men det verkar liksom inte göra från eller till med halsen.

    #125071

    är inte detta typ din 3e tråd om ”hjälpa kan jag träna fast jag är sjuk?” ?

    Räcker det inte snart?

    #125072

    Vad tror du att du ska få för svar i denna tråden som du inte fick i den förra, som väl var nästintill likadan där du förövrigt hade en ganska trist attityd mot de som svarade när du inte fick de svaren du ville ha…

    Vila och käka mycket mat skulle jag göra, men det är bara du som känner hur din kropp känns.

    #125073
    mysglenn wrote:
    är inte detta typ din 3e tråd om ”hjälpa kan jag träna fast jag är sjuk?” ?

    Räcker det inte snart?

    Vi som dessutom var odugliga när det kom till dessa frågor, varför fortsätter du (madball) att posta dem? :D

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.