Lös fett/hud runt magen?

Home Forums Allmänt om gymträning Lös fett/hud runt magen?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #67151
    #473541

    Hej!
    Första tråd här så va snälla..

    Kille på 23, tränat i några år nu, kört väldigt seriöst dem sista 4 veckorna. Är 189 lång, väger runt 89-90 kg.

    Har i princip ganska vältränad kropp, men har lite problem runt magen, tränar i princip magen 4 dagar i veckan, tycker ändå att jag har lite
    löst hud eller fett vad nu man kan kalla det som gör att själva rutorna syns inte som jag vill.

    Vad är ert bästa tips att få bruk med det? Hur kör ni för att få så fasta muskler 24/7 som möjligt.

    Tack på förhand

    #473542

    Kul du börjat köra seriöst. :)
    Men du tränar magen alldeles för ofta, träna max 2 ggr vecka med minst 48h mellan de passen.
    Lägg gärna in viktbaserade övningar, så magen för kämpa lite mera och växa.
    För kör du så ofta blir magen bara utmattad och får aldrig chans att byggas på.

    Googla upp bra magövningar och som sagt gärna med vikt :)
    lycka till.

    #473543

    Tack för det snabba svaret :up:

    #473544

    det var så lite så :)
    Tänk också på att när du tränar magen (gäller även alla muskler) att du känner att du får kontakt och att det är MAGEN som får jobba och inte höfter rygg.

    Ha de bra :D

    #473545
    malawiglenn wrote:
    antingen skaffar du större magmuskler så att fettet ”syns” mindre eller så blir du av med fettet.

    att träna magen specifikt tar inte bort fettet där… när ska denna myt dö?

    Ok, lite otur med generna :) Hur pass bra är en promenad innan frukost ? Hur gör du för att se så fast i kroppen som möjligt hela dagen?

    #473546

    promenader är för gamla kärringar! Jogga/spring på löpband eller i naturen istället. Promenerar gör du väl på fyllan eller när du shoppar.

    #473547
    malawiglenn wrote:
    eller när man har ont i knäna samt har gjort ett sjuhelsikes pass på gymmet redan samma dag..

    :emo-thumb

    #473548
    kiRRe wrote:
    promenader är för gamla kärringar! Jogga/spring på löpband eller i naturen istället. Promenerar gör du väl på fyllan eller när du shoppar.

    OK!!!! Givande… Nybörjare antar jag!

    #473549
    Alvin wrote:
    OK!!!! Givande… Nybörjare antar jag!

    Haha enligt mig är promenader SKIT. Spring istället om du inte orkar din jädra grandmas boy. Varför gå när man kan springa? OM man inte har några knäproblem som sagt. Men okej gå du om du tycker det är så givande

    #473550
    kiRRe wrote:
    Haha enligt mig är promenader SKIT. Spring istället om du inte orkar din jädra grandmas boy. Varför gå när man kan springa? OM man inte har några knäproblem som sagt. Men okej gå du om du tycker det är så givande

    Det handlar nog för många om vilket energisubstrat man vill ska användas. Vid löpning av hög intensitet så ökar även RQ’n, ju högre RQ desto högre blir användningen av kolhydrat som primär energikälla.

    #473551
    grekelito wrote:
    Det handlar nog för många om vilket energisubstrat man vill ska användas. Vid löpning av hög intensitet så ökar även RQ’n, ju högre RQ desto högre blir användningen av kolhydrat som primär energikälla.

    Okej dedär var nåt ja inte visste :)

    #473552
    kiRRe wrote:
    Okej dedär var nåt ja inte visste :)

    Nybörjare som sagt, håll dig borta från kommentera nästa gång :)

    #473553
    Alvin wrote:
    Nybörjare som sagt, håll dig borta från kommentera nästa gång :)

    haha som att du visste det han ovanför sa? Allt du visste var att du promenerar istället för att springa för att du är en lat haschrökande soffpotatis som är tjock. Och vad har nybörjare med det att göra? ;)

    #473554
    kiRRe wrote:
    haha som att du visste det han ovanför sa? Allt du visste var att du promenerar istället för att springa för att du är en lat haschrökande soffpotatis som är tjock. Och vad har nybörjare med det att göra? ;)

    Är du dum i huvudet? Varför i helvete kommer du med personangrepp mot nyfiken nybörjare? Kan du inte diskutera som en vanlig människa? Snubben du är 22 bast, dags och växa upp? Om han vill promenera ist för och springa, VEM ÄR DU och bestämma vad han ska göra och trycka ner honom?
    Du är ju inte klokt. ”promenader är för gamla kärringar! Jogga/spring på löpband eller i naturen istället. Promenerar gör du väl på fyllan eller när du shoppar.” Sen kollar man in din blogg, ditt största intresse är shoppa = promenera = du är en gammal kärring? Du motsäger dig själv.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.