Mage elr riktigt fina armar?

Home Forums Allmänt om gymträning Mage elr riktigt fina armar?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #72062
    #571189

    Okej, först så tänker jag säga en sak, det är att mina armar har växt riktigt mycket nu, så har bröstet och i stort sätt alla muskelgrupper. När det kommer till magen(vilken jag tränar 2 hyfsat hårda pass i veckan) så ger det inga resultat tycker jag inte. Jag Väger 70 kilo och är 180 cm lång, så överviktig? Nej. Kör 3 övningar, benlyft, situps och snea situps tills att jag är helt slut i magen. Det bränner ordentligt när jag väl kör, men får knappt någon träningsverk något mer. Vilket känns som ett dåligt tecken…? Det är som såhär att när jag går in och ut i durshen känner jag mig riktigt stolt, och att jag har riktigt fin mage osv, men när jag ska mäta med ”polarna” på gymmet är jag ingenting, ingenting alls. Men dom finns där.. tränat dom hårt i 2 år nu utan nån vidare förändring, något tips på vad man kan bära sig åt? Känner mig ganska desperat nu eftersom att magen inte verkar hänga med mina andra muskler. Och en polare som kanske var lite överviktig kommer dit och kör mage två gånger och har redan ett fint 6pack. Helt sjukt orättvist(A)

    Sen var det fråga två… vore kul att veta vad ni föredrar här på forumet, ett riktigt fint 6pack. Eller ett par riktigt fina armar? :) Har funderat på det här ett tag nu…

    tack iallafall till er som försöker hjälpa till.

    #571190

    när du kör övningar kör du med vikter då ?.. om inte så prova med det.

    #571191

    Du har nog bara underhudsfett som täcker dina rutor , Och hellre ett par riktigt fina armar

    #571192

    Jag rankar ett vältränad mage lååångt före riktigt fina armar.

    #571193

    Disco-tråd!

    #571194

    Ja, nog kan tråden tolkas som disco…
    Men ändå så handlar det till syvende och sist om hur man själv trivs med den man är. Ibland så ser jag ner på mig själv om jag inte har ett lika bra 6-pack som en deffad BB´er som dietat 16 veckor på torsk, ris, kyckling. Ibland ser jag ner på mig själv för jag inte har lika bra armar med ådror som en BB´er som dietat 16 veckor på torsk, ris, kyckling, som dessutom tränat 20 år mer än jag…
    Men ibland så trivs jag så in i förbannat bra med mig själv så jag nästan blir kär i mig själv – och den känslan inträffar oftare än jag ser ner på mig själv & det är jag rätt imponerad av…

    Hur jag än vänder mig har jag bara mig själv att jämföra med, egentligen. Det är något jag påminner mig själv när jag börjar svikta i min självkänsla & då börjar jag må bättre igen.

    #571195

    Svar på fråga två: Bra fråga, men jag hade nog hellre haft fina armar och en platt men slät mage än perfekt tvättbräda och pinnsmala armar.

    #571196

    Tvätt bräda har nästan varje 10-åriga fotboll spelare så jag hade valt snygga armar.

    #571197

    Jag skulle nog säga; en fin mage och två fina armar.

    #571198

    Tvättbräda kan vem som helst skaffa sig på några veckor/månader med seriös diet, men ett par biffiga armar tar många år att träna sig till.
    Mitt svar alltså= Armar!

    #571199
    nasse wrote:
    Tvättbräda kan vem som helst skaffa sig på några veckor/månader med seriös diet, men ett par biffiga armar tar många år att träna sig till.
    Mitt svar alltså= Armar!

    Det menar du inte? Nu var det antingen en vältränad mage eller ett par vältränade armar som var frågan, om jag förstod det rätt.

    #571200

    Armarna utan tvekan. De syns ju också när man har t-shirt på sig mm :)

    nasse wrote:
    Tvättbräda kan vem som helst skaffa sig på några veckor/månader med seriös diet, men ett par biffiga armar tar många år att träna sig till.
    Mitt svar alltså= Armar!
    #571201

    Armar om jag måste välja. Kan ju för fan inte gå i bar överkropp mer än en månad om året i det här landet så åt fanders med tvättbräda.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.