Magträning?

Home Forums Allmänt om gymträning Magträning?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71958
    #569708

    Jag har hållt på å tränat ca:1 år på gymmet, nu det senaste så har musklerna börjat komma, men Magen har blivit sämmre, hade magrutor innan jag började på gymmet (höll bara på med fotboll innan)
    Magen är altså inte lika platt den ahr börjat puta utåt, typ ölmage, man ser ju lite lite magrutor men inte direkt mycket.
    Har hört att när man kör sit upps så ska man dra in magen för att få en platt fin mage m.m Men det funkar ju inte å dra in magen på alla magövningar, Nån som har nåt tips hur man får magen platt å magrutor å inte utståände å magrutor??

    #569709
    Joltarn wrote:
    Jag har hållt på å tränat ca:1 år på gymmet, nu det senaste så har musklerna börjat komma, men Magen har blivit sämmre, hade magrutor innan jag började på gymmet (höll bara på med fotboll innan)
    Magen är altså inte lika platt den ahr börjat puta utåt, typ ölmage, man ser ju lite lite magrutor men inte direkt mycket.
    Har hört att när man kör sit upps så ska man dra in magen för att få en platt fin mage m.m Men det funkar ju inte å dra in magen på alla magövningar, Nån som har nåt tips hur man får magen platt å magrutor å inte utståände å magrutor??

    Att rutorna inte syns lika tydligt längre beror förmodligen på att du ökat i fettvikt samtidigt som musklerna kommit.
    Olika sätt att träna magen på finner du om du använder forumets sökfunktion.
    Vill du få bort fettet så är det en deff som gäller.

    #569710
    Flessa wrote:
    Först får du träna magen hårt och ordentligt precis som alla andra muskelgrupper, sedan är det som rasmus säger en deff som gäller. För att få fram rutorna riktigt synligt krävs en fettprocent under ca 8 %.

    Dom syns i regel betydligt tidigare. Beror på vad du menar med tydliga.

    #569711
    r.friborg wrote:
    dom syns i regel betydligt tidigare. Beror på vad du menar med tydliga.

    +1

    #569712
    Flessa wrote:
    Trådskaparen säger ju att han vill ha ”utåtstcikande magmuskler”. Det kräver en låg fettprocent.

    Nja, då är det snarare volymen på magmusklerna som är det väsentliga.

    #569713

    Jag har okej magrutor med 15 % kroppsfett. Men runt 12 % Så ser det bra ut!

    #569714

    Ok tack så mycket. Men jag e smal, Jag väger 80kg å är 185 lång. Såg bilderna på Rasmus mage, typ en sån mage vill jag ha :) hehe, Min av sån fast inte lika vältränad innan, men det e klart jag har ju ökat i vikt så jhag ahr ju lagt på mig både fett å muskler, Men rutorna verkar inte vilja komma :s

    #569715
    Joltarn wrote:
    Ok tack så mycket. Men jag e smal, Jag väger 80kg å är 185 lång. Såg bilderna på Rasmus mage, typ en sån mage vill jag ha :) hehe, Min av sån fast inte lika vältränad innan, men det e klart jag har ju ökat i vikt så jhag ahr ju lagt på mig både fett å muskler, Men rutorna verkar inte vilja komma :s

    Det var roligt att höra. :)
    Jag är säker på att vem som helst kan få en liknande mage med relativt lågt kroppsfett.
    Jag såg inte ut sådär för ett år sedan, det var först efter deffen som jag blev nöjd.
    Så vill du bygga på dig ännu lite mer massa så kör på det, men vill du ha fram konturer och separationer i musklerna så är det deff som krävs.
    It´s all up to you. ;)

    #569716

    Jag har allt funderat på deffa, men eftersom jag är ganska smal så känns det inte rätt tillfälle att deffa typ, kanske om jag går upp 10kg till i muskler å ”fett” så kanske man kan deffa efter det.

    #569717

    Som förgående personer sagt, Anledningen till att du fått större mage är för att du lagt på dig fett. Detta är bara positivt och nödvändigt för att uppnå muskeltillväxt. Det extra fettet på magen får du bort via en deff helt enkelt.

    #569718
    mattiasson wrote:
    Detta är bara positivt och nödvändigt för att uppnå muskeltillväxt.

    Kan ju ifrågasättas.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.