Mat efter cardio?

Home Forums Allmänt om gymträning Mat efter cardio?

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #48843
    #118512

    Vet inte om jag hamnade på rätt ställe nu men,men!

    Jag ska börja med cardio och då menar jag ut och springa.
    Men efter jag har sprungit, vad bör jag äta? Vill få bort fett från kroppen, bör jag äta samma som efter ett gympass eller endast proteiner? eller bara mindre mängd mat? hoppas ni förstår vad jag menar , annars äre bara att fråga !

    Tränar styrketräning 4 dagar i veckan och har tänkt börja springa lördag och söndag

    Tack på förhand !

    #118513

    Ungefär samma saken, det viktiga är en balanserad kost på underskott över dygnet.

    #118514
    Albin wrote:
    Ungefär samma saken, det viktiga är en balanserad kost på underskott över dygnet.

    okej tack :emo-thumb

    #118515

    En till fråga , är det bra att köra cardio efter ett styrketränings pass?

    #118516
    Vigren wrote:
    En till fråga , är det bra att köra cardio efter ett styrketränings pass?

    Bra och bra beror på .. vill en vara rädd om muskelmassan och känner sig ibehov av det så lägg cardio så långt ifrån styrkepassen. Men efter styrketräning är helt ok för oss vanliga dödliga vågar jag påstå om de hålls någorlunda med intesitet och inte för länge.

    #118517

    Lägg även dagens största kolhydratsintag i måltiden direkt efter löppasset då inlagringen av muskelglykogenen är väldigt effektiv direkt efter passet.

    #118518
    Bronx wrote:
    Bra och bra beror på .. vill en vara rädd om muskelmassan och känner sig ibehov av det så lägg cardio så långt ifrån styrkepassen. Men efter styrketräning är helt ok för oss vanliga dödliga vågar jag påstå om de hålls någorlunda med intesitet och inte för länge.

    Nja, snarare påverkar det signaler för muskeluppbyggnad; Ampk inhiberar mTOR. Så du tappar inte muskler, givet tillräckligt med protein och energiintag, men eventuellt optimerar du inte muskeluppbyggnaden.

    Dock har jag sett studier som även visar att det inte påverkade (med cykling). Så det verkar inte helt klarlagt i dagsläget. Vilka muskler som används i respektive styrketräningen och konditionsträningen är sannolikt av vikt också.

    #118519
    Vigren wrote:
    Vet inte om jag hamnade på rätt ställe nu men,men!

    Jag ska börja med cardio och då menar jag ut och springa.
    Men efter jag har sprungit, vad bör jag äta? Vill få bort fett från kroppen, bör jag äta samma som efter ett gympass eller endast proteiner? eller bara mindre mängd mat? hoppas ni förstår vad jag menar , annars äre bara att fråga !

    Tränar styrketräning 4 dagar i veckan och har tänkt börja springa lördag och söndag

    Tack på förhand !

    Tja, efter konditionsträning har du ett bra tillfälle att tillföra kolhydrat vid sidan om protein.

    #118520
    Vigren wrote:
    En till fråga , är det bra att köra cardio efter ett styrketränings pass?

    Bra och bra.

    Det är inte fullt så dramatiskt som folk vill göra gällande, särskilt inte under deff när inte muskeluppbyggnad är huvudmålet. Men som sagt; duration, intensitet och form av cardio kan nog göra stor skillnad.

    Men det förefaller påverka muskeluppbyggnad hur som haver.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.