Mäta fett i procent?

Home Forums Allmänt om gymträning Mäta fett i procent?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70810
    #547612

    Är lite nyfiken på min fett % och skulle kanske vara roligare att se hur mycket fett man förlorat/behållt muskler under en deff t.ex än att bara tro/hoppas. fungerar då denna [LÄNKAR TILL SHOPAR EJ TILLÅTET] från gymgrossisten eller visar den fel? vissa säger att Kaliper fungerar bättre någon som vet :)? kanske lite udda tråd :P

    #547613

    [http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance_science/body_comp_for_beginners_part_2]

    #547614

    Fredrik Paulun har ett näringscenter i Sturebadet (Sthlm) där man sitter i något slags ägg/vattenbad. Skall visa ganska exakta värden har jag hört skelettmuskler/fett%.

    #547615
    bffen669 wrote:
    Fredrik Paulun har ett näringscenter i Sturebadet (Sthlm) där man sitter i något slags ägg/vattenbad. Skall visa ganska exakta värden har jag hört skelettmuskler/fett%.

    En sån där BioPod eller vad de nu heter!

    #547616

    ska bara ta för sig och inse sitt misstag typ?

    #547617
    Pontus Andrén wrote:
    En varning – ska man göra något speciellt eller bara ta för sig och inse sitt misstag typ?

    Nä, du har fått en varning… Inte så mycket att göra åt det! Akta så du inte får för många bara.

    Läs: [http://forum.body.se/showthread.php?t=29]

    #547618

    ok :( tack för svar

    #547619

    .. lyckats bli fel så jag inte ser mitt förra snabbsvar och skriver ett till så ser jag att de blir 2 sen hur tar man port ett snabbsvar eller går de bara att ändra?

    #547620

    aja som en sista fråga ni tror alltså inte vågar som man ställer sig på som ska mäta fett/muskler/vätska osv fungerar bra för att få reda på sin fett %? svara gärna på ovanstående fråga :P

    #547621

    jo, tror nog det heter så…….

    #547622

    vilket heter vad? :P

    #547623

    aha det var inte till mig:P

    #547624
    Pontus Andrén wrote:
    vilket heter vad? :P

    Tror han svarade på mitt påstående tidigare i tråden om att dessa ”ägg” kallas något åt BioPod eller BodPod hållet. Fast han glömde citera!

    Angående vanliga vågar som mäter din fett, muskelprocent genom att skicka en elektrisk signal genom kroppen så är de väldigt otillförlitliga.
    De kan omöjligtvis skilja på alla vävnader genom en elektrisk signal och tar samtidigt inte hänsyn till om man är dehydrerad eller ovanligt vätskefylld till följd utav kreatin/glykogen eller liknande.

    PS: Svar går inte att radera som svar på din förra fråga!

    #547625

    ok men använder inte något av det och om man väger sig direkt på morgonen när man är ”tom” inte ätit något alls då borde de vara samma varje morgon? mm kom på att det inte var till mig :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.