Max OT

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #51286
    #123791

    Hej!

    Vill kolla om det är någon som kört detta upplägg med Max OT och att köra 3 muskelgrupper/pass 2 dagar i rad för att vila den 3:e dagen och köra 3muskelgrupper igen 2 dagar för att sedan vila den 3:e dagen.?
    Tror ni att det är för tungt att köra efter detta upplägg och att jag kanske ska ”bara” köra en grupp per träningstillfälle?
    Tacksam för synpunkter:)

    #123792

    Är inte MAX-OT en 5-split?

    #123793
    mysglenn wrote:
    Är inte MAX-OT en 5-split?

    jo det e det

    #123794
    Mats OT wrote:
    jo det e det

    förstår inte riktigt vad din fråga har med MAX OT att göra (så som rubriken vittnar om)….

    hur man bör träna, dvs hur frekvent och med vilken volym på träningen, är livligt diskuterat redan i alla andra 1000tals trådar om scheman.

    Därför startade ”vi” Den stora nybörjartråden

    #123795
    mysglenn wrote:
    Är inte MAX-OT en 5-split?

    Nej. Max ot är träningssättet/principerna. Finns Max-ot scheman som är både 3-split och fyraplit.

    #123796
    mysglenn wrote:
    förstår inte riktigt vad din fråga har med MAX OT att göra (så som rubriken vittnar om)….

    hur man bör träna, dvs hur frekvent och med vilken volym på träningen, är livligt diskuterat redan i alla andra 1000tals trådar om scheman.

    Därför startade ”vi” Den stora nybörjartråden

    Min fråga är ganska så klar&tydlig tycker jag i allafall men jag får väl ta den igen då….
    Har någon testat att köra efter detta upplägget med en 3 dagarssplit?
    Dvs om det kanske blir för tungt att köra mina muskelgrupper mera frekvent än det som Max OT anser.dvs att vila VARJE muskegrupp i 7 dagar.
    Vad har detta med nybörjartråd att göra det vet iallafall inte jag.

    #123797
    Mats OT wrote:
    Min fråga är ganska så klar&tydlig tycker jag i allafall men jag får väl ta den igen då….
    Har någon testat att köra efter detta upplägget med en 3 dagarssplit?
    Dvs om det kanske blir för tungt att köra mina muskelgrupper mera frekvent än det som Max OT anser.dvs att vila VARJE muskegrupp i 7 dagar.
    Vad har detta med nybörjartråd att göra det vet iallafall inte jag.

    eftersom max-ot är till failure i varje set så kan det nog blir för mycket om du kör oftare än en muskelgrupp var 7e dag, men man får testa sig fram helt enkelt.

    #123798
    mysglenn wrote:
    eftersom max-ot är till failure i varje set så kan det nog blir för mycket om du kör oftare än en muskelgrupp var 7e dag, men man får testa sig fram helt enkelt.

    Ja jag antar det…får se vad jag tål helt enkelt.

    #123799

    Om inte jag missminner mig så finns det ett förslag i max-ot manualen om en tre-split som körs 4ggr/vecka, det blir ju lite mer frekvent. Läst igenom hela manualen ordentligt?

    Max-ot är för övrigt ruggigt likt en klassisk 5*5 på många sätt, fast mindre frekvens då, i min värld då också mindre effektivt. Tagit en kik på klassiska 5*5 upplägg?

    #123800
    Alex N wrote:
    Om inte jag missminner mig så finns det ett förslag i max-ot manualen om en tre-split som körs 4ggr/vecka, det blir ju lite mer frekvent. Läst igenom hela manualen ordentligt?

    Max-ot är för övrigt ruggigt likt en klassisk 5*5 på många sätt, fast mindre frekvens då, i min värld då också mindre effektivt. Tagit en kik på klassiska 5*5 upplägg?

    Hejsan Alex
    Jag har inte lusläst sådär jättenoga ang.manualen det är sant.
    Men jag känner att jag ville byta schemat nu efter en sisådär 10veckor
    med ett repsantal mellan 10-12 och en split på 3dagar.
    Tanken var att testa om det var möjligt med Max OT rent fysiskt och att kunna rulla runt med samma schema fast med mindre repsantal.
    5*5 vet jag inget om:)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.