MaxOT träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning MaxOT träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #698263

    Tjenare, tänkte höra lite om maxot träningsschema! Är det bra? eller kan man skada sig lätt när man kör detta schemat? Vad är negativt och positivt med det? Jag har testat första veckan nu verkar ritkgit bra. Passen går på 45 min och man kör 4-6 tungt 3 sets. Och inte så många övningar. // MVH Fredrik (:

    #78688
    #698264

    Det är kul, jag ökar mycket i både styrka och volym. Jag tycker det är bra, men skadorna kan komma fort framförallt när du kör tungt och du måste vara noga med tekniken. Negativt är väl att pumpen inte blir den bästa alltid, dessutom gillar jag att variera träningen. Du kan ju köra några veckor med högreps emellanåt om du vill det, omväxling är ju aldrig fel :)

    #698265

    Jag gillar inte hans snack om allt han babblar om. För att du ska få ut något av den träningen ska du köra på hans produkter, det är typ det han vill få fram.
    Självklart, det är han som har skrivit det. Men hur många kör inte tungt 4-6 reps 3-2 set per övning? Gjorde det ett långt tag innan jag såg hans otroligt välskrivna (haha) träningsbok på internet.
    Jag gillar inte hans stil, hans träning går ut på att ha så många viktplattor på som möjligt. Om en nybörjare börjar med Max-OT kan man ju säga hej till alla sorts olika skador. Har man ingen uppfattning om allt det han går igenom så får man nog läsa lite innan man ger sig in på det.
    Har testat det en kortare tid, tyckte det var som när jag tränade vanligt, fick bara lite mindre set och reps per träning.

    #698266

    Max-OT är skit bra, pratet om deras produkter i OT artiklarna är bara att skita i :-)
    Dom knysslar inte om att dom promotar sina produkter.

    Skulla aldrig gå över till ”vanlig” träning, det känns för mesigt, känns bara som man tröttar musklerna inte belastar dom.

    Däremot som kridah skriver det är inget för nybörjare sliter ganska hårt därför säger dom också att man ska ta en vecko vila emellan åt.

    #698267

    hehe, okej jo det är sant faktiskt han vill att man ska köpa hans produkter mest.. eller han gör mycket reklam för det. Ska testa och köra det nåra veckor funkar det bra så kör ja på de gör det inte det så struntar jag i det :)

    #698268

    okej, så det är riktigt bra eller? vem ska ja lyssna på en säger så och en säger så haha =) men de ska nog funka detta schemat maxot verkar ritkgit bra iaf! :)

    #698269

    För dom som tycker AST sticker i ögonen kan titta här
    [http://www.bodybuilding.com/fun/jmace8.htm]
    Ganska likt Max-OT.

    Vem du ska lysstna på hehe finns nog lika många åsikter som personer, personligen skulle jag aldrig gå tillbaka till att lyfta ”små” vikter med många reps..

    #698270

    Vart klar med en Max-OT period för några veckor sen. Visst man får bra tryck och blir starkare men jag tycker det sliter som f*n på kroppen om man inte äter och vilar ordentligt. Små skador uppstår lätt och det kan leda till värre komplikationer om du inte tar det lungt.

    Sen vet jag inte hur det blir för andra men för mig kändes det inte som att det blev någon riktig kontakt. Visst man hade redig träningsverk 1-2 dagar efter passen men man fick aldrig den där grymma pumpen man får vid mer kontakt träning, vilket jag tycker är en nackdel för det känns inte som att man tagit ut sig ordentligt :p :)

    Men det var kul att prova på iaf och även om det inte var min grej så kanske det passar dig bättre. Lycka till! :emo-thumb :D

    #698271

    Kör du efter MAX- ot schemat eller principen?
    Låga reps, 3 – 4 sets, tunga övningar samt tunga reps!

    Jag har kört schemat något år sen, den funkar bra för att bygga massa, men det är en personsak, alla hittar sitt eget schema tillslut, men jag tyckte att schemat inte kompleterade en muskelgrupp helt, så jag använde pricinpen på ett schema med övningar som funkade bättre för mig, basövningar blandat med små komp. övningar.

    Prova dig fram, alla ger dig olika svar!

    #698272

    Jag kör efter principen. Gäller ju att prova sig fram till dom övningarna som man tycker passar en själv :-)

    #698273

    Jag säger precis som Umbra, det är precis så för mig som för dig, jag trivs grymt med MAX-OT som typ av träning, jag skulle aldrig gå tillbaka till att köra 8-12 som jag gjorde före MAX-OT.

    Till er som snackar om pump och tjaffs när det gäller MAX-OT’s typ av träning, enligt MAX-OT är pump bara svammel. Om jag inte missminner mig, säg gärna emot om jag kommer ihåg fel så ska jag läsa allt än en gång. Jag kan som sagt komma ihåg fel, man är ju bara människa.

    #698274

    Metoden verkar vettig. Inga revolutionerande inslag. För mycket vila. Behöver man verkligen 1 veckas återhämtningstid för detta?

    However, kopplingen till produkter och chikanerandet av konkurrerande produkter sänker det allmänna betyget.

    #698275

    Max Ot är ganska bra för att öka styrkan. något sämre för att bygga mycket muskler.
    Alltså är en variation mellan Max-OT och ett mer högrepsorienterat upplägg nog att föredra så man kan utnyttja båda effekterna

    Max_OT ger väldigt snabba styrkeökningar för någon som inte kört det förut. det beror främst på neuronala effekter och inte på muskelökningar. kör ni OT en längre period så märker ni att ökningarna minskar kraftigt.

    #698276

    det låter bra, ja får också riktigt bra pump av maxot de funkar ritkgit bra! Och jag får grym styrka av det. Ja har börjat på de maxot schemat som är 6 månaders träning och det verkar ritkgit bra… ja tänkte om man kör de i 6 månader sen efter de kan man köra 2-3 veckor lätta vikter så man gör en 10-15 reps och bara pumpa? låter de bra eller? Så man blir upp pumpad! (:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.