Min polares diet…

Home Forums Allmänt om gymträning Min polares diet…

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #525771

    Frukost, lunch & middag: 150g tonfisk i vatten, 1 dl gröt, 2 ägg en frukt.
    Innan lägdags: 200g cottagechesee (0.4% fett)
    Samband med träning: Whey 100 och kreatin monohydrat.

    Han har hållt på med denna nu i 48 dagar, vilken motivation för att bevisa sin teori (vad det är vet jag inte men men…)
    Han har gjort ENORMA framsteg, han har väldigt lite fett kvar på kroppen.
    Han hade 4 pack, nu är det en fin 6 en halvdan 8a

    #70370
    #525772

    Ok?

    Låter som ett bra sätt att tappa en del muskler. Men ner i vikt går han iaf.

    #525773

    Totalt ointressant diet. Är väl knappast något revolutionärt med att skita i att äta?

    #525774

    3dl gröt 420kcal (15.5g protein)
    3st frukter 150-400kcal
    6 ägg 480kcal (42g protein)
    200g cottage cheese 150kcal (20g protein)
    450g tonfisk 400-500kcal (90-130g protein)
    Whey 100 = 100-300kcal (20-50g protein)

    Räknat med de låga siffrorna blir det; 1700kcal
    Räknat på de högre siffrorna blir det: 2250kcal

    Lite svårt att räkna på det eftersom man inte får exakt mängd av allt. Men säg att snittet ligger på 2000kcal.
    Proteinet ligger på ca 220-230g

    Tycker inte att det låter så jävla tokigt ändå. Bra proteinmängd och har man energi till att träna hårt så e det inga problem.

    Tycker inte ni ska vara så hårda med kritiken om ni inte ens utvecklar den och ger konstruktiv kritik

    #525775

    Missade att det var 3 måltider. Jag läste det som att personen endast åt EN måltid av tonfisk, gröt och äggen. Isf är det väl inte så jättetokigt, men det finns nog en risk för att vitamin- och mineralintaget (trots äggintaget) inte blir uppfyllt med en sån begränsad kost utan tillskott och/eller grönsaker.

    #525776

    Ber om ursäkt, gjorde samma misstag.

    #525777

    Det är inte dieten som gör det alla kan få synliga sexpack om man svälter ihjäl sig. Testa så får du se.
    Sen är det nog inte så nyttigt att äta bara tonfisk och ägg dag ut och dag in.

    #525778

    Lägg till multivitamin/mineral så ser det bra ut, ensidigt ja, billigt JA. alternativt grönsaker för mer mättnadskänsla.

    #525779
    Hårdrock! wrote:
    Det är inte dieten som gör det alla kan få synliga sexpack om man svälter ihjäl sig. Testa så får du se.
    Sen är det nog inte så nyttigt att äta bara tonfisk och ägg dag ut och dag in.

    Jag tror man knappast svälter på hans kost…

    #525780
    malawiglenn wrote:
    svälter ihjäl sig? vem har ens påstått det?

    Vem har sagt att det är nyttigt? Alla bryr sig om att vara ”nyttiga”

    I och för sig sades ingenting om hur mycket denna person väger och hur intensivt han tränar men det låter ändå som han äter för lite. Det måste han ju ha gjort eftersom han gått ned i vikt. Så enkelt är det.
    Och jo, det är inte ”nyttigt” i längden att äta för enformigt.

    #525781
    Hårdrock! wrote:
    I och för sig sades ingenting om hur mycket denna person väger och hur intensivt han tränar men det låter ändå som han äter för lite. Det måste han ju ha gjort eftersom han gått ned i vikt. Så enkelt är det.
    Och jo, det är inte ”nyttigt” i längden att äta för enformigt.

    Imponerande, du fastslog det mest elementära i viktnedgång (energi in, energi ut) att kcal-underskott skapar viktnedgång. Vilket ANTAGLIGEN var hans mål med ”dieten”.. Så vart vill du komma med ditt inlägg?

    #525782
    *L.R* wrote:
    En person med stillasittande jobb, och som åker bil till jobbet svälter inte på 2000 kcal?

    Inte ens om man man lägger på normal gymträning så svälter den?

    Normalt sett nej. Jag svälter inte på 1000kcal om dagen heller, viktnedgången går fortare bara – vilket är en av orsakerna varför folk väljer stränga dieter.

    Edit: det beror iofs på vad man klassar som svält. Ur kroppens synvinkel är deff en enda lång svält, fast under kontrollerade former från vår sida.

    #525783

    En deff, för mig, handlar om att gå ned i vikt på ett smart sätt där man minimerar muskelförlusten.

    #525784
    Samir wrote:
    3dl gröt 420kcal (15.5g protein)
    3st frukter 150-400kcal
    6 ägg 480kcal (42g protein)
    200g cottage cheese 150kcal (20g protein)
    450g tonfisk 400-500kcal (90-130g protein)
    Whey 100 = 100-300kcal (20-50g protein)

    Räknat med de låga siffrorna blir det; 1700kcal
    Räknat på de högre siffrorna blir det: 2250kcal

    Lite svårt att räkna på det eftersom man inte får exakt mängd av allt. Men säg att snittet ligger på 2000kcal.
    Proteinet ligger på ca 220-230g

    Tycker inte att det låter så jävla tokigt ändå. Bra proteinmängd och har man energi till att träna hårt så e det inga problem.

    Tycker inte ni ska vara så hårda med kritiken om ni inte ens utvecklar den och ger konstruktiv kritik

    Det krävs en man som har dietat för att förstå det 1a inlägget :emo-thumb

    Samir visar vart det blå skåpet ska stå, blev så mycket enklare att förstå hur TS’ens polares diet nu. Vore intressant och se lite bilder på snubben som dietar, eller åtminstone när han tycker sig vara klar med dieten.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.