Miniminivå för resultat

Home Forums Allmänt om gymträning Miniminivå för resultat

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #59257
    #347281

    Igår hade jag bråttom hem, bestämde mig ändå för att köra ett snabbpass. Hann med marklyft, chins, dips och militärpress.

    Jag började då fundera på en sak, finns det någon forskning eller erfarenheter kring var miniminivån av träning ligger för att uppnå resultat eller i alla fall märka någon slags effekt?
    Jag tänker i stil med 10 000 steg/dag rekommendationer för styrketräning…

    #347282

    Svårt att göra en tillförlitlig studie, men är man nybörjare eller fortfarande långt från sin potential kan man utvecklas med sjuk lite träning, förutsatt att träningen är hård och effektiv

    #347283
    Daemi wrote:
    Jag började då fundera på en sak, finns det någon forskning eller erfarenheter kring var miniminivån av träning ligger för att uppnå resultat eller i alla fall märka någon slags effekt?

    Detta går inte att applicera på dig och mig och inte heller merparten av forumets medlemmar men om du rent teoretiskt tycker det är intressant om minimala mängder träning och träningseffekt så är denna ganska intressant:

    [http://traningslara.se/blogg/effekter-fran-styrketraning-pa-ens-energiforbrukning/]

    I övrigt är det ju svårt att säga men med tanke på dina utmärkta övningsval är det ingen tvekan att kroppen får sig lite träning i alla fall.

    #347284

    Tackar, det var ngt sånt som jag ville se. Mkt intressant!!

    #347285

    Ett set per muskelgrupp all out.

    #347286

    per pass då antar jag? Men frekvensen?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.