Minska i fett samrtidigt vid muskelbygge!

Home Forums Allmänt om gymträning Minska i fett samrtidigt vid muskelbygge!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #65806
    #459738

    Som rubriken lyder vill jag minska i fett, tycker jag hra blivit betydligt mer svullen i kroppen senaste tiden.
    Men mitt störtsa mål är ändå att bygga på mig så mkt muskler som möjligt…
    Trotts detta känner jag nu att jag lagt på mig för mkt
    160 lång och vaknade i dag med vikten 57 kg
    Jag tränar ca 5 gg/ v.

    Kosten ser ut enligt följande, ett ex.
    Frukost: 2 grova mackor, med ägg, lättost, grönsaker och kaviar.
    100 gram bär 1 kaseindrink( inkl 2dl minimjölk)

    Lunch:
    ca 50 gram fullkornpasta, proteinkälla ( soja och qourn) 100 gram, minikeso, grönsaker

    Mellis:
    Bar och banan
    Grov dubbelmacka med 10% ost
    eller liten skål lätttogurt & flingor/müsli

    Middag:
    Mkt grönsaker och protein. mindre mängd koilisar vid denna måltid, oftas råris ellr likna.

    Kvällsmellis: Keso och kesella. 30 gram nötter

    Efter träning: Proteindrink

    Ideér? Tips?
    Hur jag kan bli mindre svullen och mer ”tight”…
    vill som sagt prioritera muskelbygge först och främst.
    Men känner mig så less på denna ”fettansamling” (hittade dock inget bättre ord) nu…
    :yikes:

    #459739

    Plus. ½ avocado till lunchen
    Ibland frukost med müsli 1dl, lättfil och 1 ägg, 3 vitor

    #459740

    grejen är.. för att du ska bli av med fläsket behöver du ligga på ett kaloriunderskott, för att bygga musklerna behöver du ett kaloriöverskott…
    Du förstår att du inte kan äta kakan och samtidigt ha den kvar i dendär situationen?

    #459741

    Ja, jag vet ju det, egentligen!
    Men att tappa fett och bygga samtidigt går ju fkt, men det är ju väldans svårt. ”har jag hört”
    Jag får väl helt enkelt vänta till våren då, till en deff då istället ;)

    Fösta deffen då.
    Ideer på detta, kaloriunderskott med ca hur mkt då? Och mindre kolisar eller?:|

    #459742

    Någon av dom här kanske.

    #459743
    eniale wrote:
    Ja, jag vet ju det, egentligen!
    Men att tappa fett och bygga samtidigt går ju fkt, men det är ju väldans svårt. ”har jag hört”
    Jag får väl helt enkelt vänta till våren då, till en deff då istället ;)

    Fösta deffen då.
    Ideer på detta, kaloriunderskott med ca hur mkt då? Och mindre kolisar eller?:|

    Alltså.. Ja, du kan ju bygga ihop ett sådant upplägg åt dig, eller be någon göra det.. Men det tar längre tid. Lättast är om du går för en klassiker som att leangaina eller deffa/bulka.

    Underskottet beror på hur din förbränning ser ut :) Ligger den på 1600kcal bör du iten ha ett 600 kcal underskott och om du förbränner 3500 kcal tar det lång tid med ett underskott på 200 kcal.

    men runt 500 underskott så tappar du ett halv kilo fett i veckan ungefär :)

    #459744
    Danne.v wrote:
    Någon av dom här kanske.

    Någon som testat dessa ? Låter lite för bra för att vara sant.

    #459745
    Magg0t wrote:
    Någon som testat dessa ? Låter lite för bra för att vara sant.

    Jag har inte, men många andra har, och jag vet ingen som klagat :)

    #459746
    Magg0t wrote:
    Någon som testat dessa ? Låter lite för bra för att vara sant.

    Låter det för bra för att vara sant är det sällan sant brukar ju vara en allmän sanning. ;)

    Men det finns inget direkt dåligt i det upplägget, vissa tillskottsrekommendationer känns överdrivna tycker jag och en del kostteorier hävdas med större bestämdhet än vad det finns fog för.

    Men med det sagt kan jag lova dig resultat OM du lyckas följa det till punkt och pricka. Det är ju fördelen med upplägg som är konkreta in på detaljnivå. Även om vissa detaljer inte behöver vara de bästa möjliga eller om alla påståenden inte är bevisade så kommer man nå framgång OM man lyckas sköta allt enligt programmet.

    #459747
    Eddie Vedder wrote:
    Låter det för bra för att vara sant är det sällan sant brukar ju vara en allmän sanning. ;)

    Men det finns inget direkt dåligt i det upplägget, vissa tillskottsrekommendationer känns överdrivna tycker jag och en del kostteorier hävdas med större bestämdhet än vad det finns fog för.

    Men med det sagt kan jag lova dig resultat OM du lyckas följa det till punkt och pricka. Det är ju fördelen med upplägg som är konkreta in på detaljnivå. Även om vissa detaljer inte behöver vara de bästa möjliga eller om alla påståenden inte är bevisade så kommer man nå framgång OM man lyckas sköta allt enligt programmet.

    Okey kanon. Min webbläsare har strulat idag så era inlägg kom inte upp förens nu om ni undrar varför jag startat en tråd om den. Men tankern är att jag ska följa den i punkt och pricka, tror du de är den bästa inkörsporten för en oerfaren eller ska man lägga krutet på något annat ?

    #459748
    Magg0t wrote:
    tror du de är den bästa inkörsporten för en oerfaren eller ska man lägga krutet på något annat ?

    Jag har inget att tillägga som jag inte redan sagt i citatet. Tror DU på det så testa om du vill.

    #459749
    Challemannen wrote:
    att leangaina :)

    Ej hört det ordet faktiskt Kan Ni berätta mer om det? :emo-thumb

    #459750
    eniale wrote:
    Ej hört det ordet faktiskt

    Var glad för det. Det borde vara ban på att använda vissa hemmabyggen till ord.

    Lean mass = fettfri massa. Gain = öka. Det betyder alltså att öka i fettfri kroppsvikt.

    #459751
    Flessa wrote:
    Det där får det att låta nästan som om du tycker att det är grisbulk eller svältdeff som gäller.

    Hur menar du nu? KB översätter från engelska till svenska.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.