Mitt träningsschema

Home Forums Allmänt om gymträning Mitt träningsschema

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #78518
    #689179

    Jag har tänkt ut ett träningsschema. dock vet jag inte om det är så bra. För det känns som lite för ”mycket” vila(jag är medveten om att man växer när man INTE tränar men det hör inte hit) med 7 dagar eftersom jag inte gillar att köra tungt, utan mer kontroll, mindre vikt kanske möjligtvis fler övningar. Hur som helst. Jag kör cardiopass 3-4 ggr veckan. Spinning.. Här följer mitt träningsschema:

    Måndag: Axlar, Rygg, Triceps
    Tisdag: Bröst, Biceps, mage
    Onsdag: Ben
    Torsdag: Vila
    Fredag: Axlar, Rygg osv, osv..

    Tack på förhand :P

    #689181

    Jag har också svårt med det där att vara hemma och vila. Jag kör nu oftare men lägre repsvolym per pass. Så vilan beror på hur hur stor repsvolym du har per pass. Som skrivet i senaste body, så bör du nog halvera repsvolymen per pass för att få en bra repsvolym per vecka. Hoppas du förstår vad jag nu skrivit.

    Men sedan med dina cardiopass, kan det kanske bli lite mycket. Men du vet bäst, var bara noga med att lyssna på kroppen och vila när du känner att du behöver vila. :emo-thumb

    ang. ditt schema så kommer jag med följande förslag:
    Rygg, Biceps
    Lår, Vader
    Bröst, Triceps
    Axlar, Mage

    #689183

    Personligen tycker jag alltid att det är en dålig idé att ha axlar och bröst dagarna efter varandra då all bröstträning tar väldigt mkt på axlar. Det blir helt enkelt för kort vila för framför allt framsida axlar ifall man kör axlar på onsdag och sedan bröst på torsdag.

    #689185
    Jacksatan wrote:
    Personligen tycker jag alltid att det är en dålig idé att ha axlar och bröst dagarna efter varandra då all bröstträning tar väldigt mkt på axlar. Det blir helt enkelt för kort vila för framför allt framsida axlar ifall man kör axlar på onsdag och sedan bröst på torsdag.

    instämmer här…:emo-thumb

    #689187
    manu wrote:
    Jag har också svårt med det där att vara hemma och vila. Jag kör nu oftare men lägre repsvolym per pass. Så vilan beror på hur hur stor repsvolym du har per pass. Som skrivet i senaste body, så bör du nog halvera repsvolymen per pass för att få en bra repsvolym per vecka. Hoppas du förstår vad jag nu skrivit.

    Men sedan med dina cardiopass, kan det kanske bli lite mycket. Men du vet bäst, var bara noga med att lyssna på kroppen och vila när du känner att du behöver vila. :emo-thumb

    ang. ditt schema så kommer jag med följande förslag:
    Rygg, Biceps
    Lår, Vader
    Bröst, Triceps
    Axlar, Mage

    Aah, jag kör 3 sets med 15 reps, så jag borde minska på det alltså? Och typ köra ungefär 7-8 reps? Fast med samma vikt då? :what:

    #689189

    Jag kör själv bara tungt. Och älskar det. T.ex Bröst: Bänkpress 3set 5-8 reps ( dom 3 setten hör inte till uppvärmnings setten)

    T.ex

    10x40kg
    5×55
    3×60

    sen 3set 5-8 reps.

    thx

    #689191

    Hmm.. jag har en annan fråga angående ett schema som SER bra ut, men det känns som att de skulle bli risk för överträning, förutsatt bra kost och mycket sömn. :O

    Dag 1: Axlar + Triceps + Bröst + Mage
    Dag 2: Rygg + Biceps + Lår + Vader
    Dag 3: Vila

    med weekends off.. och sen slänga in cardiopass efter styrkepassen?

    Hög repvolym, lagom vikt.. 3 sets med 2 övningar per muskelgrupp? Skulle detta då funka i praktiken? :)

    Tack så mkt för hjälp!

    #689193

    Ursäkta dubbelposten men jag glömde säga att mitt mål är att öka i volym så mycket som möjligt.. :)

    #689196

    Bänkpress är mycket axlar och triceps, då kör man axlar och triceps på bröstdagen, då man kör bänkpress, I think.

    MVH

    #689198
    zachy wrote:
    Hmm.. jag har en annan fråga angående ett schema som SER bra ut, men det känns som att de skulle bli risk för överträning, förutsatt bra kost och mycket sömn. :O

    Dag 1: Axlar + Triceps + Bröst + Mage
    Dag 2: Rygg + Biceps + Lår + Vader
    Dag 3: Vila

    med weekends off.. och sen slänga in cardiopass efter styrkepassen?

    Hög repvolym, lagom vikt.. 3 sets med 2 övningar per muskelgrupp? Skulle detta då funka i praktiken? :)

    Tack så mkt för hjälp!

    Väldigt likt mitt, förutom att mage och vader supersettas på dag 1 i slutet, Traps och baksida axlar körs på Ryggdagen. Och Lår får en privat dag :up:

    #689200
    samsam wrote:
    Väldigt likt mitt, förutom att mage och vader supersettas på dag 1 i slutet, Traps och baksida axlar körs på Ryggdagen. Och Lår får en privat dag :up:

    Aah, perfekt då är det inte ett hel fuckat schema :) tack!

    #689202

    Jag är en nybörjare men jag undrar bara, så som du lagt upp de på måndag med tricpes, sen på tisdagen kör du bröst (då använder man tricpes) men bryter du då inte ner dina triceps om du nu har träningsvärk i dom? (vilket jag brukar ha dagen efter). Och ändå ”fortsätter” träna triceps??

    #689204
    zachy wrote:
    Jag har tänkt ut ett träningsschema. dock vet jag inte om det är så bra. För det känns som lite för ”mycket” vila(jag är medveten om att man växer när man INTE tränar men det hör inte hit) med 7 dagar eftersom jag inte gillar att köra tungt, utan mer kontroll, mindre vikt kanske möjligtvis fler övningar. Hur som helst. Jag kör cardiopass 3-4 ggr veckan. Spinning.. Här följer mitt träningsschema:

    Måndag: Axlar, Rygg, Triceps
    Tisdag: Bröst, Biceps, mage
    Onsdag: Ben
    Torsdag: Vila
    Fredag: Axlar, Rygg osv, osv..

    Tack på förhand :P

    Jag är en nybörjare men jag undrar bara, så som du lagt upp de på måndag med tricpes, sen på tisdagen kör du bröst (då använder man tricpes) men bryter du då inte ner dina triceps om du nu har träningsvärk i dom? (vilket jag brukar ha dagen efter). Och ändå ”fortsätter” träna triceps??

    #689206
    zalleee wrote:
    Jag är en nybörjare men jag undrar bara, så som du lagt upp de på måndag med tricpes, sen på tisdagen kör du bröst (då använder man tricpes) men bryter du då inte ner dina triceps om du nu har träningsvärk i dom? (vilket jag brukar ha dagen efter). Och ändå ”fortsätter” träna triceps??

    Jo, du kan ju lägga in triceps tillsammans med bröst jag har ju kört detta pass istället, där bröst och triceps är på samma dag.

    Dag 1: Bröst + Triceps + Axlar + mage
    Dag 2: Rygg + Biceps + Ben
    Dag 3: vila
    Dag 4: Bröst + triceps.. e.t.c

    Jag testade knappt det förra passet innan jag ändrade mig till detta som jag nu tänker hålla mig till. Så jag kanske inte bör svara på den frågan. Men du ska ju inte fortsätta träna triceps dagen efter om du har träningsverk i triceps, vänta tills det har gått över.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.