Monsterpass sökes för axlar!

Home Forums Allmänt om gymträning Monsterpass sökes för axlar!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #552212

    Hur kör ni för att era axlar ska bli monsteraxlar och formas väl?
    Ge mig ett svettigt träningspass som ger tips på grymma övningar som ger väl, tack.

    #71135
    #552213

    Jag kör facepulls också, som ett komplement. Lite sidolyft kan väl va kul med.

    #552214
    Robert Svensson wrote:
    Militärpress, ståendes – kalasövning. Ungefär enda axelövningen jag använder mig av.

    Ja, militärpress är en riktigt bra axelövning, tillsammans med ”vanlig” press och push-press. Hederlig tyngdlyftning! ”Riktig” militärpress, dvs i givakt, är jobbig oavsett vikt tycker jag!

    #552215
    Robert Svensson wrote:
    Vilket menas vid att hålla fötterna tätt intill varandra?

    Aldrig testat. Det måste jag ge mig på.

    Fötterna tätt intill varandra, spänn lilla rumpan, full kontraktion i mage och ländrygg, och strikt press med utlåsning i toppläget! Det är en toppenövning för allmän styrka, och hållning!

    #552216

    Personligen tycker jag det funkar ypperligt att köra axlarna tillsammans med bröst/rygg dagarna, men om du får tillräckligt med vila från dem dagarna kan du ju köra en egen axel-dag.
    Lägg till militärpress i givakt och strikta hantellyft åt sidan på bröst-dagen och framåtlutade flyes för bakre deltat på rygg-dagen samt fokusera att dra bak/ihop axlarna i dina rodd-övningar. Då får du bra axel-kontakt de dagarna.

    #552217
    Bashful_Bob wrote:
    Fötterna tätt intill varandra, spänn lilla rumpan, full kontraktion i mage och ländrygg, och strikt press med utlåsning i toppläget! Det är en toppenövning för allmän styrka, och hållning!

    En underbar övning :up:

    #552218

    När jag borjade gymma en gang i tiden sag jag ut som en flaskhals, och nu lite mer som en uppochnedvand flaska, vilket är bättre. Skämt och sido, jag dunkade skiten ur dem med manga övningar, alltid tva bas körde tex: Börja med sittande militärpress i smith eller staende med fristang, sedan hantelpressar. Efter det hantellyft at sidan, hantellyft framat. Sedan avsluta med drag med stang till hakan och shrugs med hantlar for att nota lite traps med. Bomba pa skiten bara och morda dem.

    MVH

    Cesse :)

    #552219

    edit: näe

    #552220

    Prova nya tekniker istället om du redan kan alla övningar, släng in på t,ex militärpress en drop-set, eller rest-pause, varför inte båda rest-pause och drop-set, och du ska känna på bultande axlar :)

    #552221

    Vet faktiskt inte fortfarande efter ca 10 år på gym, om det är bäst för mig själv att träna monsterpass för axlar eller om det är att träna få övningar & få set..

    Men på nöe sätt har det blitt att köra skiten ur dem varje gång :D
    * Sittande axelpressar m hantel elr i Smith
    * Drag t hakan
    * Hantellyft åt sida sittande elr stående
    * Hantellyft för baksida sittande

    ..Detta är de övningar som jag varierat med hittills, en del pass har det blivit samtliga övningar en del andra pass har det blitt några få övningar en del andra pass har det bara blitt en övning :emo-thumb

    #552222

    Det som fungerar för mig är riktigt tunga och strikta axelpressar. Orkar du mer efter det så kan du lägga till någon mer övning, någon sidolyft eller så… inget jag känner mig för efter dem.

    #552223

    Jag supersettar mina axlar med 2 övningar.

    Först sätter jag mig i Smithen lassar på riktigt tungt pressar upp det och sen ligger jag kvar i övre halvan av övningen och kör korta reps.

    När jag är klar med det går jag till Kabel maskinen där jag fattar ett handtag i näven och trycker det snett nedåt emot motsatt knäskål typ. Återigen tungt, detta upplägg gav mig mycket bättre styrka och mycket fin form på nacke och axlar. Men militärpress använder jag mig av ibland också då det är en fantastisk övning =)

    #552224

    Jag brukar köra sittande hantelpress, stående militärpress, stående hantellyft åt sidan, upprätt rodd, skivstångsshrugs och marklyft som mitt axel/rygg pass.. är de för mkt tro?

    #552225
    dilldipparn wrote:
    Jag brukar köra sittande hantelpress, stående militärpress, stående hantellyft åt sidan, upprätt rodd, skivstångsshrugs och marklyft som mitt axel/rygg pass.. är de för mkt tro?

    Det beror på hur många set du kör.
    Men kör du det ”traditionella” tre set/övning tycker jag att det är lagom, smaksak förmodligen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.