Muskelbyggning samtidigt som fotbollsträning. Lönt ens och isf vilket kosttillskott?

Home Forums Allmänt om gymträning Muskelbyggning samtidigt som fotbollsträning. Lönt ens och isf vilket kosttillskott?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65018
    #452662

    Har gymmat nu i 1.5 år och känner att jag byggt upp mig lite grand med tiden. När jag gymmat har jag bara gjort det 3 dagar i veckan och inte gjort något annat. Nu har jag börjat med fotboll återigen och känner att jag inte är lika ”stor” längre.

    Många säger typ att det inte är lönt att gymma och bygga muskler när man tränar någon sådan sport för man ”springer ner” sina muskler igen. Är det sant eller?

    Om det nu inte är sant så har tänkt jag ska gymma och träna fotboll, och då köpa något kosttillskott som hjälp.
    Vad för kosttillskott ska jag köpa för att ändå kunna bygga upp muskler och spara vikt eller t.o.m gå upp samtidigt som fotbollen istället för att gå ner vikt och förlora muskler?

    Jag syftar inte på att bli stor som ett hus utan att jag vill liksom få lite mer synliga muskler istället för att bli mindre.

    Jag fyller 18år, är 1.80lång och väger 83kilo så är rätt stabil i kroppen redan.
    Konstig text men hoppas ni förstår :)

    Tack på förhand

    #452663

    Det är lönt och absolut inte omöjligt att fixa både och, utifrån det du skriver. Se bara till att äta tillräckligt, vila så mycket du behöver och att ha kul!

    Äter du tillräckligt och bra sammansatt behöver du inga tillskott.

    #452664

    Precis som ovanstående sagt så går det mycket väl, ät bara tillräckligt med mat så ordnar det sig.
    Jag själv gick ner runt 6kg under min förra hockeysäsong, denna säsong har jag tränat dubbelt så hårt och lyckats gå upp 2kg och blivit starkare allt på grund av att jag börja äta mycket mer mat.
    En gainer efter träning kan vara att föredra, ett bra tillskott enligt mig.

    #452665

    Det är en perfekt kombination enligt mig, jag själv spelar också fotboll och tränar och det där med att man ”springer ner” musklerna är bara bluff, det är bara bra att springa om du dricker t ex gainer pro eller liknande för att slippa lägga på fläsk och istället få finare synliga muskler. Men glöm inte bort att äta ca var tredje timme om det är möjligt och vilan är också väldigt viktig.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.