Muskelnedbrytning ?

Home Forums Allmänt om gymträning Muskelnedbrytning ?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #66283
    #469984

    Hej ! jag undrar om jag kan träna t.ex Armar 2 dagar i rad och få ut muskler på det, eller bryter jag bara ner muskler ?
    jag äter dxb proteinpulver, vet inte om de hjälper mig att inte bryta ner muskler ! seriösa svar uppskattas =)

    #469985

    Jag är absolut ingen expert men en dags vila mellan tror jag är bra. Kör nått annat en dag emellan så att musklerna hinner återhämta sig. lycka till :)

    #469986

    Nej, det finns ingen fördel att styrketräna någon muskelgrupp två dagar i rad.
    Muskelnedbrytning är något som sker hela tiden, det går inte att förhindra, tillför du rätt kost och träning och inte minst ÅTERHÄMTNING så byggs de också upp, lite starkare än innan.

    #469987

    Personligen skulle det aldrig falla mig in att köra 2 SERIÖSA armpass efter varandra, skulle aldrig palla det.. träningsverk osv osv!

    Träna armarna 2 ggr i veckan om du vill, men se till att de får återhämtning. Skulle ha en eller några dagars vila mellan de två armpassen.
    Möjligtvis att du kör ett pass väldigt lugnt och det andra hårdare om du nu väldigt gärna vill köra det efter varandra. Tvivlar dock på att du får nog med återhämtning. Och jag kan nästan lova att du får ut mer av att vila än att köra två dar efter varandra.

    #469988

    det räcker igentligen 1 gång i veckan med armar eftersom om man kör ett ryggpass unver veckan får ju armarna arbeta endel också :emo-thumb

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.