Muskelökande preparat tillsammans med cardio

Home Forums Allmänt om gymträning Muskelökande preparat tillsammans med cardio

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #559513

    Detta kanske låter dumt men jag funderar på att köra en månadskur av det testosteron boostande preparat ”Max anabol” mitt under deffen.
    Jag kör cardio 5ggr/vecka och sköter kosten därefter.
    Jag undrar om det är lönt att köra ett preparat som detta under en diet eller om det är helt bortkastade pengar?, kanske hjälper det mig att bli mer väldefinierad? någon som provat kanske?.
    Har även hört att kroppen tar c:a 2 veckor på sig att ställa om sig från ”katabolt fettförbrännande läge” till ”anabolt muskeluppbyggande” stämmer detta?.

    :)

    #71372
    #559514

    ge det ett försök …körde själv med just den testobosstern under dieten och tyckte att den var bra …

    Placebo eller inte …

    #559515

    Jag har tidigare provat Animal M Stack och fått väldigt bra effekt. Såg att Sam jr skrivit något inlägg om Max Anabol för ett tag sedan och att det skulla vara bra så jag blev rätt sugen och kikade närmare på innehållet.
    Max Anabol innehåller isoflavoner precis som Animal M Stack och det va ju självklart det som fick mig att öppna ögonen :D, somliga säger att isoflavoner inte funkar i praktiken men jag fick väldigt bra effekt som sagt :), kan påpeka att jag ökade mitt överarms mått med 1cm på 1 månad.

    #559516

    skulle du kunna förklara vad isoflavoner är och hur de fungerar :)?

    #559517

    Tänk på att testo tillskott ofta hämmar kroppens egna produktion av testosteron.

    #559518
    Olof_R wrote:
    Tänk på att testo tillskott ofta hämmar kroppens egna produktion av testosteron.

    Inte dessa tillskott. Skulle det fungera så att det höjde de egna nivåerna så skulle det inte vara lagligt.
    Vad tribulus och andra liknande preparat sägs göra är ju att höja nivåerna upp till vad de normalt ska ligga på, men att de ej höjs mer än så.

    #559519

    Methoxy 7 (5-Methyl 7-Methoxy Isoflavones) minskar kortisolnivåerna, ökar proteinsyntesen och hjälper kroppen bibehålla en positiv kvävebalans.
    Methoxy används tydligen inom köttindustrin för att öka djurens muskelmassa.
    Och enligt studier har det visat sig att djuret ökat i muskelmassa med i genomsnitt 7-20% på 30 dagar (beroende på djurslag).

    #559520
    Hazeblazer wrote:
    Methoxy 7 (5-Methyl 7-Methoxy Isoflavones) minskar kortisolnivåerna, ökar proteinsyntesen och hjälper kroppen bibehålla en positiv kvävebalans.
    Methoxy används tydligen inom köttindustrin för att öka djurens muskelmassa.
    Och enligt studier har det visat sig att djuret ökat i muskelmassa med i genomsnitt 7-20% på 30 dagar (beroende på djurslag).

    Källa på det?

    Låter som du klippoklistrat från en reklampamflett. Sorry.

    Jacksatan wrote:
    Inte dessa tillskott. Skulle det fungera så att det höjde de egna nivåerna så skulle det inte vara lagligt.
    Vad tribulus och andra liknande preparat sägs göra är ju att höja nivåerna upp till vad de normalt ska ligga på, men att de ej höjs mer än så.

    +1

    #559521

    Du har rätt pez jag har i princip skrivit av från en reklamtext. Men det betyder inte att det inte stämmer. Sök på namnet och leta dig igenom 10-20 olika texter och jämför så ska du se att det stämmer. Jag har själv letat en del efter fakta om 5-Methyl 7-Methoxy Isoflavones som är skrivet utan försäljnings baktanke men har tyvärr inte hittat någon sida som är helt opartisk.
    Men hursomhelst är faktan likvärdig på alla kosttillskotts hemsidor och det borde väl peka på att det inte är taget från tomma intet?!

    #559522
    Hazeblazer wrote:
    Du har rätt pez jag har i princip skrivit av från en reklamtext. Men det betyder inte att det inte stämmer. Sök på namnet och leta dig igenom 10-20 olika texter och jämför så ska du se att det stämmer. Jag har själv letat en del efter fakta om 5-Methyl 7-Methoxy Isoflavones som är skrivet utan försäljnings baktanke men har tyvärr inte hittat någon sida som är helt opartisk.
    Men hursomhelst är faktan likvärdig på alla kosttillskotts hemsidor och det borde väl peka på att det inte är taget från tomma intet?!

    Njae.. det bevisar väl bara att reklam är reklam är reklam?
    Om dessa 10-20 olika texter alla har en avsaknad av källhänvisning så kanske det innebär att.. det inte finns nån källa?

    #559523
    Hazeblazer wrote:
    Men hursomhelst är faktan likvärdig på alla kosttillskotts hemsidor och det borde väl peka på att det inte är taget från tomma intet?!

    För att de säljer samma produkt och har alla tagit samma text från samma slitna produktblad? ;)

    #559524

    orbis… din avatar påminner oerhört mycket om en medlem här på forumet.. 😮

    #559525

    Oftast blir det ren chansning när man köper sådana produkter eftersom alla säger olika och ordentlig fakta saknas om produkten. Därför är forum bra att diskutera sånt här på så att man kan kolla vad andra tycker som kanske har provat.
    Jag har som sagt tidigare käkat Animal M Stack som innehåller samma isoflavoner och fått väldigt bra volym och styrkeökningar därför vet jag att isoflavoner inte bara är skitsnack.
    Jag håller med om att jag inte har någon ordentlig källa och det kan jag erkänna.
    Som jag tidigare skrivit har jag problem att hitta fakta från ”rätta” sidor och därför är det skönt om man får lite omdömen från andra som provat, Sam jr gav mig ett utmärkt svar tummen upp för det:emo-thumb .
    Orbis istället för att be mig ”tänka efter” så borde du kanske läsa vad jag tidigare skrivit i tråden, där kan du se att jag provat liknande produkter tidigare. Därmed bör du se att jag inte den korkade och lättlurade konsumenten som du valde att tro. De där 7-20 procenten behöver inte stämma in på en människa men hursomhelst så funkar det och bara för att det i denna texten inte stod ”testat på människor” kan du väl inte dra en slutsats eller få det att låta som om preparatet ÄR bluff och båg.

    #559526
    Hazeblazer wrote:
    Oftast blir det ren chansning när man köper sådana produkter eftersom alla säger olika och ordentlig fakta saknas om produkten. Därför är forum bra att diskutera sånt här på så att man kan kolla vad andra tycker som kanske har provat.
    Jag har som sagt tidigare käkat Animal M Stack som innehåller samma isoflavoner och fått väldigt bra volym och styrkeökningar därför vet jag att isoflavoner inte bara är skitsnack.
    Jag håller med om att jag inte har någon ordentlig källa och det kan jag erkänna.
    Som jag tidigare skrivit har jag problem att hitta fakta från ”rätta” sidor och därför är det skönt om man får lite omdömen från andra som provat, Sam jr gav mig ett utmärkt svar tummen upp för det:emo-thumb .
    Orbis istället för att be mig ”tänka efter” så borde du kanske läsa vad jag tidigare skrivit i tråden, där kan du se att jag provat liknande produkter tidigare. Därmed bör du se att jag inte den korkade och lättlurade konsumenten som du valde att tro. De där 7-20 procenten behöver inte stämma in på en människa men hursomhelst så funkar det och bara för att det i denna texten inte stod ”testat på människor” kan du väl inte dra en slutsats eller få det att låta som om preparatet ÄR bluff och båg.

    Skulle seriösa oberoende studier visa på en muskelvolymökning på mellan 7-20% genom användandet av ett ofarligt, lagligt ämne så skulle det stå på löpet till Expressen/AB etc. Inte skulle det vara nån slags bransch-hemlighet iallafall, där informationen är förunnad de få som läser reklampamfletter. Tänk tänk tänk.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.