Musklerna krymper

Home Forums Allmänt om gymträning Musklerna krymper

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #49646
    #119732

    Hej! Jag har ett problem. I slutet av December förra året började jag märka att vissa muskler blev mindre. Det började med bröst/armar som redan är mina två sämsta muskelgrupper men har sedan succesivt hänt med även rygg, axlar och ben. Jag har testat ta en vilovecka men det ledde bara till ännu större tapp. Jag var magsjuk en vecka i början av februari vilket ledde till tappad vikt och ytterligare minskad muskelmassa.

    Jag har sedan decemer gått upp 1,5kg i vikt men tycker ändå att musklemassan är mindre än tidigare, samtidigt som jag lagt på mig lite fett.

    Jag berättade mitt problem för en läkare på avdelningen för invärtes medicin som kollade på mig och tog en jäkla massa blodprover, det var säkert 12-15 rör blod så jag vart väl testad för allt kändes det som. Det ända ”felet” han kunde hitta på mig var att mitt testosteron låg i den undre delen av ”normalzonen”. Jag var och tog nytt prov på just testosteronnåvån förra veckan för att se om det är en nedåtgående trend och isåfall kanske jag skulle få något tillskott, jag har dock inte fått svar ännu.

    Jag är 92:a 184cm 65kg så jag är smal, kan det vara maten som är problemet? Jag går ju dock upp i vikt om än sakta, men jag kanske bör öka ännu snabbare i vikt.

    Det jag undrar är om någon har varit med om liknande eller om någon har en aning om vad felet kan vara. Det ska sägas att styrkan minskat en del också, dock inte mycket och i vissa rygg/benövningar har styrkan stått still eller till och med ökat lite grann. Men i spegeln är minskningen väldigt märkbar, i alla fall i mina ögon.

    #119733

    Vill du att vi ska sitta och vilt spekulera om varför du tycker att du får minde muskler fast du sakta men säkert går upp i vikt????

    Vänta och hör vad läkarn säger..

    #119734

    Klart jag väntar på vad läkaren har att säga men tänkte om någon kanske hade kunskap om lågt testosteron och muslkelminskning har något samband.

    Eller om någon haft liknande problem som mig eller på något sett varit i kontakt med problemet tidigare och kan dela med sig av sina erfarenheter och eventuella åtgärder/lösningar på problemet.

    Klart man är lite otålig efter att ha ”lidit” av detta i flera månader och vill att träningen ska gå framåt och inte bakåt..

    #119735
    holt123 wrote:
    Klart jag väntar på vad läkaren har att säga men tänkte om någon kanske hade kunskap om lågt testosteron och muslkelminskning har något samband.

    Eller om någon haft liknande problem som mig eller på något sett varit i kontakt med problemet tidigare och kan dela med sig av sina erfarenheter och eventuella åtgärder/lösningar på problemet.

    Klart man är lite otålig efter att ha ”lidit” av detta i flera månader och vill att träningen ska gå framåt och inte bakåt..

    Du hade ju normala testosteronvärden enligt ditt tidigare inlägg. Försök släppa det här nu.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.