Nattjobbare !

Home Forums Allmänt om gymträning Nattjobbare !

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #52460
    #128818

    Hallå!

    Jag jobbar natt varannan vecka och tränar då direkt efter jag slutar 06.00. Är det fel tidpunkt att träna då ? Tycker det känns bra, men ger det nåt i verkligheten ?
    Har tränat i lite drygt 4 månader nu. Ett tag körde jag ett pass efter jobbet och sen ett innan jobbet med. Men nu är det typ 30 grader på gymet på kvällen… det funkar fan inte.
    Väger 80kg och är 185cm nu. Innan jag började träna så vägde jag 70kg. Äter viktökning gainer pro och whey-80. Har lagt om min kost totalt. Har i stort sett vägt mellan 65-70 hela mitt vuxna liv. Är lite trött på det nu och fick motivation att börja träna. Kunde dricka 2 koppar kaffe på frukost och inget mer då. Sen nån middag. Annars inget. Nu äter man som en häst känns det som och bra mat. Ingen pizza och skit som man åt innan. Åt mängder med godis och chips och läsk. Inget sånt nu. Bara vatten och mjölk o dricka.
    Och mitt mål är ju så klart att gå UPP i vikt och bygga muskler.

    #128819

    Det är en ok tid att träna på, det avgör väl du/din kropp eller hur?
    Finns flera bodybuilders som tränar mellan 3-7 på morgonen har jag läst om så varför inte?

    Funkar det så keep it up.

    #128820

    För jag tänkte liksom. När jag kört ett pass på morgonen 1-1½ timme. Så tar jag bara en Gainer direkt och sover sen. Går upp runt 13-14 äter en tallrik gröt och ett par mackor…. Är det för lite att ta innan man lägger sig, Igentligen ?
    Annars som sagt känns det ju bra.

    #128821
    hardstyle75 wrote:
    För jag tänkte liksom. När jag kört ett pass på morgonen 1-1½ timme. Så tar jag bara en Gainer direkt och sover sen. Går upp runt 13-14 äter en tallrik gröt och ett par mackor…. Är det för lite att ta innan man lägger sig, Igentligen ?
    Annars som sagt känns det ju bra.

    Kör på en burk kesella efter gainern, skulle jag gjort iallafall, kesella – kaseinprotein, långsamt upptag, perfekt ifall du skall sova. Se över ditt proteinintag också, se till att ligga på runt 200g / dag.

    Men i vilket fall skulle jag ätit en riktig måltid efteråt istället för gainern… Möjligtvis som detta. 150g kycklingfile, 100g potatis, 50g broccoli, gör sås av kesella, sov sedan gott :up:

    #128822

    Tack för tips o råd. Men vem faan orkar stå o göra mat på morgonen när man bara vill sova ? :)
    Går ju göra dagen innan iofs men det får nog bli Kesella isf :)

    #128823

    Jag jobbade natt rätt länge och brukade då gå upp vid 16 och sätta i mig en rejäl måltid och sen blev det träning vid 18-rycket ungefär. Det tyckte jag funkade fint. Jag tror dock att det spelar mindre roll vilken tid på dygnet du kör så länge det blir gjort och du känner att du kan prestera bra på passen.

    #128824

    Jag skulle träna efter jag vakna! Så man för lite sömn. Men de beror väl på hur pass trött du är!

    #128825

    Precis Gassol. Är jag ”För” trött på morgonen precis när jag gått på nattveckan brukar jag skippa träningen på morgonen. Men oftast pigg, så då kör jag på.
    Muddler: så känner jag med, gör jag det på morgonen har jag det gjort. Det är ett rätt litet gym så mitt på dan lär man få stå o vänta hundra år på det man vill köra… mycket folk som kör då. Körde ett bra tag runt 20.30 -> 22.. Men nu är det så förbannat varmt där ine så man orkar faan inte. Ingen AC, går inte öppna fönster eller nåt. Så, det får bli på morgonen då… Äter en hel del på natten med, typ keso, tonfisk, makrill och proteindrink + frukt.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.