Ny i Göteborg, hitta ett gym nära mig!

Home Forums Allmänt om gymträning Ny i Göteborg, hitta ett gym nära mig!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #78801
    #700724

    Hej. Eftersom detta är min första post så bör man väll presentera sig.

    Jag heter Calle och flyttade till Göteborg för en månad sedan, studerar KY-utb på Lindholmen.

    Tränade i ca 1½ år 3ggr/veckan, byggde på mig massor, byggde även ett bra självförtroende, men sedan av någon anledning så slutade jag, vet ej varför men jag var sjuk å sen när man väl varit borta 2 veckor så var det svårt att gå tillbaka och man sköt på det och nu är det 1 år sedan jag tränade sist.

    Vilket såhär i efterhand känns väldigt trist eftersom själv känslan är i botten och min kropp är tillbaka ungefär där jag började. Så nu får jag ta tag i det på allvar igen. Bänkade inte ens 20kg när jag började och på slutet låg jag på 3×80, vilket för mig kändes som en storframgång. Nu e man väll nästan nere på 20kg igen.. :(

    Jag skulle vilja ha hjälp att hitta ett gym nära mig, jag bor [http://kartor.eniro.se/query?&what=map&mop=yp&mapstate=7%3B11.912700%3B57.743836%3B0%3B11.900579897817087%3B57.749949649196814%3B11.9247868306429%3B57.73775160035322%3B876%3B833&mapcomp=%3B%3B%3BM%E5ns%20torbj%F6rnsv%E4gen%3B34%3B%3B41729%3BG%D6TEBORG%3B%3B%3B%3B%3B11.912700279721005%3B57.7438362157814%3B0%3B0%3B%3BG%D6TEBORG%3Bmaps_address.278550.11%3B0&geo_area=m%E5ns%20torbj%F6rnsv%E4g%2034&stq=0&pis=0 HÄR]

    Gärna ett prisvärt gym då jag inte är skitrik som student, även om jag är mer än villig att betala för att få gymma då jag vet vilket jobb och investeringar det är att hålla ett gym. Men budgetgym passar bäst för plånkan just nu.

    Hoppas nån kan hjälpa mig, behöver verkligen börja lyfta igen! 😥

    #700725

    [http://www.sportlife.se/hisingen/ Sportlife Hisingen] är ett bra gym, nära dig med riktigt bra pris.

    #700726

    4000kr för 1år på gymmet? är det så dyrt överallt istortsett i alla större städer eller? frågar detta pga flytt om cirka 1år till större stad.

    #700727
    Toempaj wrote:
    4000kr för 1år på gymmet? är det så dyrt överallt istortsett i alla större städer eller? frågar detta pga flytt om cirka 1år till större stad.

    Beror lite på… Autogiro är betydligt billigare. Sen har dem kampanjer med jämna mellanrum. inte för längesedan dem hade 279:-/månad med autogiro.:up:

    #700728

    finns lite olika gym att välja på… Lundbybadets gym, litet men har det som behövs, dock har jag inte vart där på 1 år nu… Sedan finns det Sportlife & sats vid backaplan…
    Själv tränar jag på GSK stigcenter :) och trivs skiiit bra… dock är det en bit ifrån tolered/kärrdals området

    #700729
    X-ecuter wrote:
    finns lite olika gym att välja på… Lundbybadets gym, litet men har det som behövs, dock har jag inte vart där på 1 år nu… Sedan finns det Sportlife & sats vid backaplan…
    Själv tränar jag på GSK stigcenter :) och trivs skiiit bra… dock är det en bit ifrån tolered/kärrdals området

    Student och ungdomskort. 15-25 år. Helår 1895:- + medlemsavgift 100:-
    Låter ju riktigt bra, Jag e student och 25 år. :)

    Ska titta ner om nåndag, finns det folk man kan prata med där nere och betala för ett provpass? Det är ju ändå inte så långt bort från mig!

    #700730

    lätt val!
    Du ska träna på EXHALE! Det bästa gym som finns, tränade där förra året när jag bodde i GBG. Ligger ganska centralt, på Kungshöjd.
    Kolla priser på hemsidan finns allt från dyngnet runt kort i ett år till månadskort =P [www.exhalegym.se]

    Gillar man ”hardcoregym” som det brukar kallas här så är Exhale perfekt. Sveriges stösta tjejer och killar tränar där = MKT inspiration!

    Ciao!

    #700731

    Life Gym&Cardio:up::up::up:

    Finns de som krävs ”hardcore 100kg hantlar”

    Karl Johansgatan 27 Majorna

    #700732
    CalleLundin wrote:
    Student och ungdomskort. 15-25 år. Helår 1895:- + medlemsavgift 100:-
    Låter ju riktigt bra, Jag e student och 25 år. :)

    Ska titta ner om nåndag, finns det folk man kan prata med där nere och betala för ett provpass? Det är ju ändå inte så långt bort från mig!

    Är själv student, därför jag tränar där… annars är det för dyrt :D det är nämligen ett gammalt gym… Men stämningen är skön, med mkt trevligt folk… Allt från motionärer till stora starka styrkelyftare :D

    det är bara att komma ner och prata med den som sitter vid kassan :up: Välkommen

    #700733
    melle wrote:
    lätt val!
    Du ska träna på EXHALE! Det bästa gym som finns, tränade där förra året när jag bodde i GBG. Ligger ganska centralt, på Kungshöjd.
    Kolla priser på hemsidan finns allt från dyngnet runt kort i ett år till månadskort =P [www.exhalegym.se]

    Gillar man ”hardcoregym” som det brukar kallas här så är Exhale perfekt. Sveriges stösta tjejer och killar tränar där = MKT inspiration!

    Ciao!

    Har tränat där när jag bodde i Göteborg, bäst i Göteborg. Finns inget annat att välja på om man vill bygga muskler och styrka. Bra pris och inga motionärer som går runt och snackar om allt som inte har med träning och göra.

    #700734

    synd att jag för mindre än en vecka sedan sa upp mitt kort på sportlife. Det var den bästa kampanjen de haft vad jag vet. 299:-/månad, allt ingår, gym, passträning (om man känner för det) obegränsad sol och vattenmassage, gäller på samtliga sportlifeanläggningar. Dessutom var det ingen bindningstid på det eftersom jag haft det över 1½ år och kan överlåtas.

    Nu hjälper ju inte detta dig, men jag kan säga att jag varit ytterst nöjd med sportlifes utbud. Speciellt deras gym i Almedal där jag bodde innan.

    #700735

    Om du vill ha ett riktigt bra gym så går till Aero..
    150 kr/mån nu byter dom namn och priser så passa på!
    [www.aero.se] ligger på Espérantoplatsen 5..¨
    Och dom har allt Gym,MMA,ALLT!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.