Nya skor för kardio.

Home Forums Allmänt om gymträning Nya skor för kardio.

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #65794
    #459403

    Dags att inhandla nya walkingskor och tänkte höra med er om ni har några tips på modeller. Har tidigare haft ganska traditionella walkingskor, funkat helt ok men har rygg- samt knäbesvär så jag vill ha bra skor. Mycket skrivs om MBT-skor, någon som testat?

    #459404

    MBT-skor är sjukt bra för hållningen och minskar påfrestningar i både leder och rygg. Med de besvären du har så rekommenderar jag varmt MBT-skor. De flesta sportaffärer idag har MBT-skor. Kolla på Intersport eller Stadium.

    #459405

    Jag har funderat på det här med MBT-skorna. Kan det vara så att tillverkaren av dessa skor har ”outsmartat” evolutionen? Skulle inte tro det.

    Jag skulle satsa på en löpsko med bra dämpning. Dessutom slipper du att se ut som en förtidspensionerad ;)

    / Calle

    #459406

    Jao, gå in i en seriös affär som säljer löparskor, så hittar dom de som passar bäst för din fot.

    #459407
    Quote:
    Jao, gå in i en seriös affär som säljer löparskor, så hittar dom de som passar bäst för din fot.

    +1

    Köpte nyligen nya springskor på intersport i JKPG där jag höll på i över en halvtimma på deras löpband för att hitta en som passade min löpstil samt kompensera för en lätt pronation. Tyckte personalen var mycket kunnig och väldigt hjälpsam. Finns säkert specifika löpar affärer där de fixar det ännu bättre men tycker absolut du ska gå till ett ställe där de kan filma hur du går för att hitta bästa sko.

    Har aldrig testat MBT men vad jag har hört så är de riktigt bra. Lär ju hjälpa en del med hållningen iallafall.

    #459408

    [http://traningslara.se/blogg/mbt-skor/]

    #459409

    ..

    #459410
    Tony wrote:
    Dags att inhandla nya walkingskor och tänkte höra med er om ni har några tips på modeller. Har tidigare haft ganska traditionella walkingskor, funkat helt ok men har rygg- samt knäbesvär så jag vill ha bra skor. Mycket skrivs om MBT-skor, någon som testat?

    Klart du ska köpa MBT-skor, det bästa köp jag gjort!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.