Nybörjar hjälp !

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjar hjälp !

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #48910
    #118616

    Hallå, jag sitter och läser lite träningsjournaler och ser att nästan alla kör med lättare vikter först sen ökar dom mer och mer t.ex:

    10x20kg
    10x25kg
    10x30kg
    10x40kg

    Ska man göra så att man börjar lätt?
    För mej brukar det bli att jag kör så pass tungt på dom två första set´en så jag blir ofta tvungen att sänka vikterna på dom två sista ..
    Är det jag som har dåligt uttålighet eller gör jag fel? ^^
    Tack på förhand!

    #118617

    Det är fördelaktigt att köra lätt när man är ny för att bygga upp muskelfästen.

    #118618
    Gran wrote:
    Det är fördelaktigt att köra lätt när man är ny för att bygga upp muskelfästen.

    Okej men jag har gymmat ca.5 månader, vill ha svar på frågan jag ställde :)

    #118619

    Tror inte du kommer få ett sånt svar du väntar på, finns inget ja och nej då alla i princip kör efter det som bäst passar deras kroppar och det dom känner funkar bäst :)

    #118620
    Vigren wrote:
    Hallå, jag sitter och läser lite träningsjournaler och ser att nästan alla kör med lättare vikter först sen ökar dom mer och mer t.ex:

    10x20kg
    10x25kg
    10x30kg
    10x40kg

    Ska man göra så att man börjar lätt?
    För mej brukar det bli att jag kör så pass tungt på dom två första set´en så jag blir ofta tvungen att sänka vikterna på dom två sista ..
    Är det jag som har dåligt uttålighet eller gör jag fel? ^^
    Tack på förhand!

    Värm upp och sen gör du som du gjort tidigare, det är inte fel.

    #118621
    Albin wrote:
    Värm upp och sen gör du som du gjort tidigare, det är inte fel.

    Okej tack för svaret :)

    Men jag fattar inte hur alla kan öka hela tiden , dom kanske inte kör så tungt på första set´et så dom inte orkar sista repen.. :P

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.