Nybörjar hjälp angående bulkning

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjar hjälp angående bulkning

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #56909
    #282216

    Tjena, har precis börjat med lite styrke träning. Har kompisar som är ganska duktiga inom området men skulle gärna få lite svar från fler och kankse någon med mer kunskap.

    I alla fall.. Har som sagt precis börjat träna, vägde cirka 90 kg och 190 cm lång när jag började. Har ganska mycket kropps fett men undrar om jag skall bulka och lägga på mig mer fett eller ligga strax över Kolhydrat gränsen. eller eventuellt äta mer av annan kost så jag inte lägger på mig mer fett. Så egentligen skulle man kunna sammanfatta: Räcket det med dom fetterna jag har just nu eller skall jag lägga på mig mer.

    Ni får ursäkta att jag är okunnig, men ni får gärna hjälpa mig om det är något jag har missuppfattat.

    // mvh

    #282217

    Det viktigaste ifall du vill växa är att ligga på ett litet kollhydrat överskott. Ifall kroppen inte får i sig extra cabs kommer den inte kunna växa. Ifall du redan har en del kroppsfett ( jag är en i klubben ) så kan man kanske anta att du redan ligger på ett överskott av kallorier? då behöver man inte göra speciellt mycket mer än att träna och äta lite extra protein rik mat :) Gå och gör en bia mätning på ett gym, de flesta bia mätningarna kan ge dig svar på vad det är du behöver, vad din bassal omsättning ligger på och hur många kallorier du behöver äta dagligen.

    #282218

    Tack för ett snabbt svar =) skall tänka på det du skrev.

    #282219
    malawiglenn wrote:
    varför måste man ha extra carbs för att växa? :S

    Kollhydraterna är musklernas byggstenar? rätta mig gärna om jag har fel men här har jag för mig att jag har rätt, man blir inte större utan kollhydrat överskott inte sant?

    #282220

    Stämmer inte, det är proteinet som är musklernas buggstenare, kolhydraterna däremot hjälper till kroppen att prestera dvs att man orkar mer på gymmet.

    #282221

    Byggstenar*

    #282222

    kolhydrater = energi…fast binder vätska i musklerna….därav att tyngre personer är starkare än lättare…pågrund av vätskan? rätta mig om jag har fel..för det är en fråga jag har ställt mig många gånger…t.ex i bänk press..en isolerad övning där person ej har använding av sin kroppsvikt..så brukar dem tyngre personer generellt sätt vara starkare….carbs , vatten, mer % muskler..? Men men….jag tycker att fett funkar bättre som energi än fett i ”längre” lopp…för att om kroppen är inställt på att använda fett så kan man vara jävligt uthållig i längre stunder, för att kroppen tar av reservlagret…jag personligen dricker 1 dl vispgrädde innan jag gymmar….har ett jävla tryck…har inte käkat på många timmar då..men kolisar som sagt..funkar jävligt bra..so correct me if Iam wrong…pratar bara ur egna erfarenheter…samt i tidigare frågor…..jag äter underskott av carbs…kör LCHF….jag växer i stryka för var dar som går….visuellt, samt styrka, blir smalare för var dag som går…det e great! så kolisar fett = ENERGI…PROTEIN = Building MUSCLES!!!!!

    #282223
    malkieth wrote:
    Det viktigaste ifall du vill växa är att ligga på ett litet kollhydrat överskott. Ifall kroppen inte får i sig extra cabs kommer den inte kunna växa. Ifall du redan har en del kroppsfett ( jag är en i klubben ) så kan man kanske anta att du redan ligger på ett överskott av kallorier? då behöver man inte göra speciellt mycket mer än att träna och äta lite extra protein rik mat :) Gå och gör en bia mätning på ett gym, de flesta bia mätningarna kan ge dig svar på vad det är du behöver, vad din bassal omsättning ligger på och hur många kallorier du behöver äta dagligen.

    Du menar nog att man ska ligga på ett litet kcal överskott. Om man bara byggde muskler med kolhydrater skulle inte proteinet gå så bra i alla webshoppar.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.