nybörjare

Home Forums Allmänt om gymträning nybörjare

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #66166
    #469184

    jag vet itne riktigt vart jag ska ha den här tråden för är ny här.
    jag har precis börjat gymma, och min fråga är hur ska man träna musklerna så man inte ser biffig ut jag menar så man har en kompakt kropp som ser smidig ut men samtidigt ser att man har muskler?

    #469185
    j_man_406 wrote:
    jag vet itne riktigt vart jag ska ha den här tråden för är ny här.
    jag har precis börjat gymma, och min fråga är hur ska man träna musklerna så man inte ser biffig ut jag menar så man har en kompakt kropp som ser smidig ut men samtidigt ser att man har muskler?

    Du kommer inte att få en biffig kropp över en natt, du hinner nog stanna och justera i tid. Träna allsidigt och hitta din grej, du märker snart vad som funkar för just dig. Vill du få mer tips bör du nog specificera dig, lägga upp ett förslag på hur du har tänkt träna, ge mer information om dig själv osv.

    Lycka till

    #469186
    j_man_406 wrote:
    jag vet itne riktigt vart jag ska ha den här tråden för är ny här.
    jag har precis börjat gymma, och min fråga är hur ska man träna musklerna så man inte ser biffig ut jag menar så man har en kompakt kropp som ser smidig ut men samtidigt ser att man har muskler?

    Kör flera reps och set, med relativt lite tyngder. Alltså, lyft mindre tunga vikter flera gånger när du tränar.

    #469187

    Ett tips är att gå till någon tränings coach som kan hjälpa dig med basic övningar etc..

    #469188
    Anlino wrote:
    Kör flera reps och set, med relativt lite tyngder. Alltså, lyft mindre tunga vikter flera gånger när du tränar.

    Han kan fortfarande inte bestämma hur musklerna ska se ut? Antingen blir de större eller så blir det mindre. Det finns t.ex. ingen biceps övning som ger mer ”peak” än någon annan.

    #469189
    j_man_406 wrote:
    jag vet itne riktigt vart jag ska ha den här tråden för är ny här.
    jag har precis börjat gymma, och min fråga är hur ska man träna musklerna så man inte ser biffig ut jag menar så man har en kompakt kropp som ser smidig ut men samtidigt ser att man har muskler?

    Din oro är obefogad. Det är ungefär som att jobba extra inom hemtjänsten och oroa sig för att bli FÖR rik.

    #469190
    Bashful_Bob wrote:
    Din oro är obefogad. Det är ungefär som att jobba extra inom hemtjänsten och oroa sig för att bli FÖR rik.

    Haha :)

    tummen upp för den !

    #469191
    nible wrote:
    Han kan fortfarande inte bestämma hur musklerna ska se ut? Antingen blir de större eller så blir det mindre. Det finns t.ex. ingen biceps övning som ger mer ”peak” än någon annan.

    Jag är av uppfattningen att få reps med tunga vikter gör musklerna större än vad många reps med lättare vikter gör… Fel uppfattat?

    Men nej, musklerna är ju inte playdough. Oavsett hur man tränar.

    #469192
    Anlino wrote:
    Jag är av uppfattningen att få reps med tunga vikter gör musklerna större än vad många reps med lättare vikter gör… Fel uppfattat?

    Men nej, musklerna är ju inte playdough. Oavsett hur man tränar.

    Fortfarande, muskler växer inte på träd, han kan träna hur tungt som helst utan att få några oönskade muskler under en natt. Träning gör musklerna större med rätt kost, hur du än vrider på det, likaså med få som många reps.

    #469193
    Anlino wrote:
    Jag är av uppfattningen att få reps med tunga vikter gör musklerna större än vad många reps med lättare vikter gör… Fel uppfattat?

    Men nej, musklerna är ju inte playdough. Oavsett hur man tränar.

    Okej, låt oss ponera att man får större muskler av att köra lågreps. Går man automatiskt från en 35cm överarm till 40 över en natt fast man kanske ville stanna på 37? Njae, så träna på bästa möjliga viss tills du nått ditt mål, sen deffar du tills du har din slanka kropp.

    Det spelar ingen roll hur du tränar för att nå din Brad Pitt kropp sålänge du lägger på dig muskler, (och det är muskler killen vill ha).

    Till TS:

    1.Skriv ut en bild på någon som överensstämmer om dina mål.

    2. Träna som ett as (Finns jättemycket tips om sånt i det här forumet).

    3. Tycker du att du börjar närma dig ditt mål på någon muskelgrupp kan du ta det lugnt med att träna den och fokusera på att komma ikapp med resten eller kanske t.o.m. slå av lite på den.

    4. Happy sculpting.

    #469194
    j_man_406 wrote:
    jag vet inte riktigt vart jag ska ha den här tråden för är ny här.
    jag har precis börjat gymma, och min fråga är hur ska man träna musklerna så man inte ser biffig ut jag menar så man har en kompakt kropp som ser smidig ut men samtidigt ser att man har muskler?

    Precis som de andra säger de tar tid. Men börja med många reps och långa vikter typ 15×2 för att förbereda musklerna på att du kanske om några månader max-otar och just för att få in teknik på alla övningar :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.