Nybörjare på detta – hur ska jag göra?

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjare på detta – hur ska jag göra?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #48480
    #117957

    Jag har skaffat mig ett träningskort och tanken är väl att träna en 3-4 gånger i veckan från och med nu. Men jag är totalt nybörjare på allt vad träning heter och har ingen aning om hur jag borde lägga upp träningen på dessa dagar för att få bästa resultat. Har blivit visad hur de flesta maskinerna fungerar och har kört på lite sånt, men jag känner bara att jag inte har nån aning om vad jag pysslar med egentligen :p

    Vad jag vill uppnå med träningen är att bli starkare i kroppen, byta ut lite fett mot muskler (tänker på kosten också givetvis) och få en snyggare kropp helt enkelt. Bli lite mindre ”plufsig” kan man säga… Jag är inte överviktig men hemskt otränad, så minsta lilla förbättring är välkommen.

    Jag vill både träna styrka och kondition men kan lägga till mer tid till kondition om det behövs, det är främst styrkan jag vill ha hjälp med nu.

    Den senaste veckan har gått åt till att läsa, läsa, läsa om allt vad träning heter, men det finns ju så galet mycket! Det är mycket jag inte förstår så det är svårt att leta efter nåt som kan hjälpa mig när jag inte ens är säker på vad jag letar efter.. Nu vänder jag mig till er!

    Hur ska jag träna? Efter ett schema? Helkropp varje gång eller dela upp i olika pass? Vilka maskiner etc?

    Kan nån hjälpa mig att i alla fall bygga upp en liten grund att stå på, som jag sen kan vidareutveckla själv vartefter jag lär mig mer? Jag är lite trött på den här känslan av att vara helt lost :(

    Tack på förhand!

    #117958

    [http://stronglifts.com/stronglifts-5×5-beginner-strength-training-program/]

    Lägg till konditionsträning på det, antingen mellan styrketräningsdagar eller på styrketräningsdagar om inte det går att separera.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.