Nybörjare söker råd, Viktökning+Muskelbyggning.

Home Forums Allmänt om gymträning Nybörjare söker råd, Viktökning+Muskelbyggning.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #66772
    #471850

    Hallå hallå, jag är en kille på nyligen fyllda 18 år, jag är ca 186 cm lång och väger 84kg och styrketränar 3-4 ggr i veckan. Jag är ingen muskulös kille men jag har inte heller speciellt mycket fett på kroppen.
    Jag har tränat styrka i ca. 1 års tid nu mest för att inte få dåligt samvete. Jag vill ta min träning till nästa nivå och därmed börja äta tillskott, träna hårdare och längre. Det jag söker av er är lite allmänna tips men i huvudsak vilka tillskott jag ska äta, olika övningar och sådana tips tar jag också gärna emot. För att visa ungefär vilken styrkenivå jag ligger på nu så klarar jag väl av 75kg bänkpress en bra dag på gymmet.

    Jag har suttit och spenderat flertal timmar på en återförsäljare för tillskott mm. och läst omdömen och recensioner om olika gainers och proteintillskott men även om omdömena säger mycket i sig så har jag ingen personlig erfarenhet.
    Av det jag har läst så ser det ut att bli Twinlabs Gainer Fuel då den enligt omdömen har gett bra resultat och inte har massa jobbiga biverkningar som vissa andra produkter. Jag tänker ta min träning till en seriösare nivå och koncentrera mig mera på träningen under mina pass och inte småprata med mina polare. Öka vikten och köra färre reps i min övningar för att få en bättre muskelbyggande träning och träna 4-5 ggr i veckan + 1 dag för konditionsträning. Jag har inte alls bråttom och inte heller några förväntningar på att jag om 1 månad skall väga 95kg och ta min egen vikt i bänkpress, jag vet att muskelbyggning tar tid och kräver tålamod. Men jag vill fortfarande ha en effektivträning då synliga resultat peppar mig till ännu hårdare träning.

    Men min största fundering är om jag även skall köpa någon form av protein tillskott utöver gainern?
    Är Gainers Fuel en gainer att rekommendera?
    Övriga tips tas varmt emot!

    / Trejn

    #471851

    Börja med att se över din kost… Innan du börjar med protein och gainers.
    Själv använder jag varken eller :-) och det funkar ändå.

    #471852

    Jo jag har börjat kolla över min kost lite och pratat med min farbror som jobbar inom området och han säger att tillskott förmodligen är en bra idé! Jag äter en väldigt varierad kost hemma då jag än så länge bor hemma och har en grymt duktig kock hemma! Även mycket sallad, bönor och alla dess olika grönsaker då min far är nån form av grönsaksfreak. ;)

    #471853

    Låter för mig som du i nu läget inte behöver kosttillskott, börja kolla hur mycket kcal du får i dig om dagen så får du en liten uppfattning om du skulle behöva pulver. Min åsikt är att pulver är mest en bekvämlighets grej. Dock kanske det inte skadar med en protein drink direkt efter träning.

    #471854
    Umbra wrote:
    Min åsikt är att pulver är mest en bekvämlighetsgrej. Dock kanske det inte skadar med en proteindrink direkt efter träning.

    Tänk om fler sa sådär och inte trodde på att man växer av det bara för att det är i pulverform. :up:

    Sorry för OT.

    #471855

    Är du bara ute efter kolhydrat delen i gainers är det billigare att köpa maltodextrin i ”bryggeri” butiken ;-)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.