”Nytt” schema, kritik?

Home Forums Allmänt om gymträning ”Nytt” schema, kritik?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #49633
    #119714

    22 år fyllda, tränat till och från mer och mindre seriöst sedan 15 årsdagen.
    Har för tillfället en inklämningskada i höger axel därav rehab innan varje överkroppspass. Generellt sett siktar jag på 8-12 reps i samtliga övningar utom när det gäller benpassen och marklyft, tycker det är så sjukt roligt att köra gristungt för ben och har heller inget behov av större ben om man nu ska gå på teorin att högreppare skulle stimulera mera tillväxt. :D
    Baserar såklart mina pass runt basövningar och sedan isolation som sekundärt.
    Under cardion siktar jag på att ligga på cirkus 115-120 i puls, vilket bör motsvara i runda slängar 60% av min maxpuls och bör vara i den zonen jag vill ligga för att bränna och samtidigt inte förlora allt för mycket massa. :pop:

    174cm
    Cirkus 91kg

    Måndag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: ben,obliquer samt 1h cykling

    Tisdag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: 1h cykling

    Onsdag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: rehab,rygg,biceps samt 1h cykling

    Torsdag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: 1h cykling

    Fredag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: rehab,bröst,triceps,mage samt 1h cykling

    Lördag: ÄTARDAG.
    morgon:sova
    kväll:äta

    Söndag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: rehab,biceps,triceps samt 1h cykling

    Mitt mål är att komma i min bästa form någonsin tills 9 juni då det bär av till staterna, en bra vikt för mig vore 85kg helst 80kg men vi får se vilken takt det går i.

    Kritik/synpunkter vore roligt :emo-thumb

    #119715

    ingen alls? hmm

    #119716

    rehab = axelträning?

    #119717
    Sevenzius wrote:
    22 år fyllda, tränat till och från mer och mindre seriöst sedan 15 årsdagen.
    Har för tillfället en inklämningskada i höger axel därav rehab innan varje överkroppspass. Generellt sett siktar jag på 8-12 reps i samtliga övningar utom när det gäller benpassen och marklyft, tycker det är så sjukt roligt att köra gristungt för ben och har heller inget behov av större ben om man nu ska gå på teorin att högreppare skulle stimulera mera tillväxt. :D
    Baserar såklart mina pass runt basövningar och sedan isolation som sekundärt.
    Under cardion siktar jag på att ligga på cirkus 115-120 i puls, vilket bör motsvara i runda slängar 60% av min maxpuls och bör vara i den zonen jag vill ligga för att bränna och samtidigt inte förlora allt för mycket massa. :pop:

    174cm
    Cirkus 91kg

    Måndag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: ben,obliquer samt 1h cykling

    Tisdag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: 1h cykling

    Onsdag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: rehab,rygg,biceps samt 1h cykling

    Torsdag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: 1h cykling

    Fredag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: rehab,bröst,triceps,mage samt 1h cykling

    Lördag: ÄTARDAG.
    morgon:sova
    kväll:äta

    Söndag:
    morgon: kaffe,1h promenad innan frulle
    kväll: rehab,biceps,triceps samt 1h cykling

    Mitt mål är att komma i min bästa form någonsin tills 9 juni då det bär av till staterna, en bra vikt för mig vore 85kg helst 80kg men vi får se vilken takt det går i.

    Kritik/synpunkter vore roligt :emo-thumb

    Ser ut som att du kommer rasa i vikt med detta schema (vet iofs inte vad du äter). Alldelese för mycket cardio för min smak, vet inte exakt vad du menar med bästa formen någonsin? Detta upplägg är dock inte optimalt för stora muskler.

    #119718

    Rehab = träning av serratus anterior,mellersta och nedre trapz samt underhållsträning i form av sidolyft och armhävningar

    Jag planerar inte att rasa i vikt, 1kg per vecka är ungefär vad jag vill gå ner. Bästa formen någonsin menar jag starkast per kg kroppsvikt och mest deffade looken jag har haft någonsin.
    Jo jag vet att det inte är optimalt för att bygga muskler, viktnedgång är sällan det :) är ute efter att behålla så mycket som möjligt, sen om jag bygger något alls är jag glad

    Inte för att verka dryg eller något men jag är ingen rookie :emo-thumb

    Vad jag äter är ungefär detta:

    100g whey 80 + kreatin
    1L mjölk + 150g tonfisk + lite JS (jordnötssmör)
    100g whey 80 + kreatin
    Kesella (alt köttig eller fiskig middag)
    kesella + lite JS

    Sen även Multivitamin/mineral som tillskott och Omega 3

    Med snabb överslagsräkning så hamnar jag runt 2k kcal per dag, och min förbrukning ligger runt 3k på träningsdagar vilket bör resultera i ungefär -7000kcal i veckan som förhoppningsvis tas i huvudsak från mina fettdepåer

    Försöker landa på 3-4g/kg kroppsvikt per dag, bör hålla mig från förtvining

    #119719
    Sevenzius wrote:
    Rehab = träning av serratus anterior,mellersta och nedre trapz samt underhållsträning i form av sidolyft och armhävningar

    Jag planerar inte att rasa i vikt, 1kg per vecka är ungefär vad jag vill gå ner. Bästa formen någonsin menar jag starkast per kg kroppsvikt och mest deffade looken jag har haft någonsin.
    Jo jag vet att det inte är optimalt för att bygga muskler, viktnedgång är sällan det :) är ute efter att behålla så mycket som möjligt, sen om jag bygger något alls är jag glad

    Inte för att verka dryg eller något men jag är ingen rookie :emo-thumb

    Vad jag äter är ungefär detta:

    100g whey 80 + kreatin
    1L mjölk + 150g tonfisk + lite JS (jordnötssmör)
    100g whey 80 + kreatin
    Kesella (alt köttig eller fiskig middag)
    kesella + lite JS

    Sen även Multivitamin/mineral som tillskott och Omega 3

    Med snabb överslagsräkning så hamnar jag runt 2k kcal per dag, och min förbrukning ligger runt 3k på träningsdagar vilket bör resultera i ungefär -7000kcal i veckan som förhoppningsvis tas i huvudsak från mina fettdepåer

    Försöker landa på 3-4g/kg kroppsvikt per dag, bör hålla mig från förtvining

    Då kommer du troligtvis tappa muskler också, 1 kg i veckan är på tok för snabbt. Jag skulle sätta de på 200-300 kcal underskott per dag. Eller varför inte prova sig fram? Prova med 100- först sen 200-. Se hur kroppen reagerar.

    #119720

    Men samtidigt har jag inte lust att formtoppa i 1 år, så att sätta ett sånt lågt underskott skulle bara bli otroligt jobbigt mentalt i längden samt ännu längre tid jag inte kommer bygga på, bara möjligtvis tappa lite mindre

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.