ojämna muskler

Home Forums Allmänt om gymträning ojämna muskler

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71602
    #564527

    tjena allihopa! nu vänder ja mig till er, för jag vet inte vad dom musklerna på ryggen heter, dom ”vingarna” på sidorna:P haha ni förstår säkert, de är så att jag har en sjukt mycket större muskel på högersidan än på vänstersidan? förstår inte varför, men de ser väldigt kul ut, och jag vill göra något åt det:P

    jag kör hantel rodd, stång över huvudet, och smalt grepp framför huvudet, det är dom övningarna ja kör på ryggen!

    hjälp:P?

    #564528

    I dina allra mörkaste och ensammaste stunder antar jag att du träffar Lena Handén ibland. Byt hand.

    Nae men seriöst, kör på bara. Alla är vi ojämna lite här och där. Speciellt i början. Bara att köra på som vanligt skulle jag säga så ska du se att det fixar till sig.

    #564529
    Najkie wrote:
    tjena allihopa! nu vänder ja mig till er, för jag vet inte vad dom musklerna på ryggen heter, dom ”vingarna” på sidorna:P haha ni förstår säkert, de är så att jag har en sjukt mycket större muskel på högersidan än på vänstersidan? förstår inte varför, men de ser väldigt kul ut, och jag vill göra något åt det:P

    jag kör hantel rodd, stång över huvudet, och smalt grepp framför huvudet, det är dom övningarna ja kör på ryggen!

    hjälp:P?

    Du kan ju göra några extraset enarms hantelrodd på vänster sida? Kan jämna ut sig efter ett tag.

    #564530

    Är du säker på att det inte bara är ljuset som gör att det ser konstigt ut.. eller att du står lite snett och poserar snett?

    #564531

    tack för svaren, men nej jag tror inte de är ljuset, jag kan slänga upp en bild när jag tagit en, så kan ni se problemet :P

    tack sålänge, för nita några fler sett en arms hantel rodd ;D

    #564532

    skrev om detta i en tråd innan. Jag tror det handlar om rörlighet och muskelkontroll. Det är vanligt att man får ut den ena mer innan man lärt sig att riktigt få kontakt/kontroll över latsen. Jag tror inte det handlar så mkt om att de skulle vara olika stora. Öva latsspread, stretcha övre ryggen och breda ryggmuskulaturen så tror jag det löser sig. Jag hade själv det problemet innan.

    #564533

    okej, skönt att man inte är ensam med sånna problem då:P trodde ja tränat fel, men ska slänga upp en bild så ska ni få se:P

    #564534

    Annars är det väl bara å köra en massa på stångar

    #564535
    Luis Figo wrote:
    Annars är det väl bara å köra en massa på stångar

    exempel på övn med stångar då? :P

    #564536

    Lånar tråden lite.

    Jag har liknande problem bara det att det känns som att hela min högra sida av kroppen är större. Främst biceps, trapsen och latsen och det stör mig enormt. Jag har tränat seriöst i cirka 1 år och tränar enligt max-ot principen, med tunga och få set.
    Jag siktar alltid på att få kontakt med musklerna i varje övning så att jag ska göra rätt och träna varje sida lika mycket.

    Jag kände tidigt i höstas att min högra biceps var större än min vänstra och gick in och läste lite smått på forum och dom skrev att ingen är helt symmetrisk osv så det var bara att träna på så skulle det jämna ut sig. Nu några månader senare har det fortfarande inte jämnat ut sig utan istället känns det som att andra kroppsdelar då som trapsen och latsen har växt sig större än den vänstra delen. Även höger axel är lite större än den högra. Tydligast är det på skillnaden mellan trapsen då det både syns och känns att den är större,

    Kan det vara så att eftersom trapsen skiljer sig så ser resten av kroppen förvriden ut? Och vad ska jag göra för att åtgärda och göra kroppen jämn igen?

    Väldigt tacksam för svar!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.