om snus o ciggaretter?

Home Forums Allmänt om gymträning om snus o ciggaretter?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #685031

    tjena undrar en fråga om hur mycket snus o ciggaretter skadar sin träning?
    själv snusar jag som ett monster:) men nu under tiden ja deffar så tar ja gärna en cigg på helgerna när ja är som mest fest sugen eller godis sugen.

    någon som kan ge mig bra svar? ha det gott!/only god can judge me.:

    #78396
    #685032

    Snusar själv och jag tycker inte det har påverkat min träning negativt precis. Men cigaretter skadar nog rätt bra speciellt på ens kondition då det försämrar lungorna. Det skadar säkert mycket mer än så men jag är inte så insatt i det :p.

    #685033
    unknown wrote:
    Snusar själv och jag tycker inte det har påverkat min träning negativt precis. Men cigaretter skadar nog rätt bra speciellt på ens kondition då det försämrar lungorna. Det skadar säkert mycket mer än så men jag är inte så insatt i det :p.

    tack för svar:) men jo det visste ju jag med.. men om hur mycket det skadar styrkan o sånt.. undrar typ om det är bättre att röka änn äta godis.. ha det!

    #685034

    Rökning är genomuselt för allt, inklusive allt träningsrelaterat, och har negativ påverkan på dom flesta faktorer, från muskeluppbyggnad till glykogensyntes.

    [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/293/3/E843]

    [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/285/1/E116]

    #685035
    King Grub wrote:
    Rökning är genomuselt för allt, inklusive allt träningsrelaterat, och har negativ påverkan på dom flesta faktorer, från muskeluppbyggnad till glykogensyntes.

    [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/293/3/E843]

    [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/285/1/E116]

    tack,, :)

    #685036
    unknown wrote:
    Snusar själv och jag tycker inte det har påverkat min träning negativt precis.

    Har du slutat under perioder så du kunnat få fram detta resultat? eller hur har du gjort?

    #685037

    Håller iaf med King Grub. Rökning är värre än snusning, tycker jag iaf, när jag började träna så rökte jag inte ,sen efter någon konstig anledning började man lite smått sen var man fast , Kondtionen framförallt stupa ju i botten , if u get my point ? (:

    #685038
    danielandersson wrote:
    håller iaf med king grub. Rökning är värre än snusning, tycker jag iaf, när jag började träna så rökte jag inte ,sen efter någon konstig anledning började man lite smått sen var man fast , kondtionen framförallt stupa ju i botten , if u get my point ? (:

    hell yeaa!:)

    #685039

    Jag snusade i några år, märkte inga negativa resultat varken på styrkan, konditionen eller allmänt, bara någon ”röding” fattigare per månad. Men så en dag bestämde jag och en vän att sluta snusa. Han höll upp kanske 2 veckor men jag har inte snusat sen dess (2 år). Jag fick för mig att röka och bara efter 3-4 veckor märkte jag sjuka negativa resultat i ork, styrka och det där lilla extra jävlarannammat som man har ibland. Välj snus! Billigare och godare! :emo-thumb

    #685040
    Antero416 wrote:
    Jag snusade i några år, märkte inga negativa resultat varken på styrkan, konditionen eller allmänt, bara någon ”röding” fattigare per månad. Men så en dag bestämde jag och en vän att sluta snusa. Han höll upp kanske 2 veckor men jag har inte snusat sen dess (2 år). Jag fick för mig att röka och bara efter 3-4 veckor märkte jag sjuka negativa resultat i ork, styrka och det där lilla extra jävlarannammat som man har ibland. Välj snus! Billigare och godare! :emo-thumb

    jo ja har aldig tänkt på tanken att börja röka! o aldrig tanken på att lägga av med att snusa.) men undra mest bara skoj att veta juh:9

    #685041
    Alec wrote:
    Har du slutat under perioder så du kunnat få fram detta resultat? eller hur har du gjort?

    Har tränat innan jag började snusa så ja jag har inte märkt något negativt av att snusa när det gäller träningen.

    #685042

    Slutade både snusa & röka efter dryga 20års missbruk, har bara gått en vecka men tycker redan att styrkan & orken blivit klart bättre. Detta är ju högst ovetenskapligt, men dom senaste passen har jag ökat vikterna. Om jag skulle gjort det utan att sluta med nikotinet har jag ju självklart ingen aning om.
    Finns ju inget positivt med att röka eller snusa, mer än att nikotinet stillar det negativa nikotinet skapar.

    #685043

    Men påverkar snus något på träningen?

    #685044
    xlook wrote:
    Men påverkar snus något på träningen?

    Nja, forskningen har mig veterligen inte bevisat att det skulle påverka träning negativt, men man får ju en omedelbar höjning av blodtryck och hjärtfrekvens av nikotin, borde kanske ha någon slags betydelse för träningen?

    Risken för cancer i bukspottkörteln ökar med 60 procent hos snusare, och får du det så blir träningen påverkad.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.