Onani och styrketräning

Home Forums Allmänt om gymträning Onani och styrketräning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • Author
    Posts
  • #913030

    Lite ”dodgy” ämne kanske.. men.. inom vissa spirituella kampsporter är sexuella aktiviteter ”big no-no”, om man vill utvecklas (fysiskt och spirituellt).

    Vad säger ni som styrketränar? Nån som testat båda modellerna och utvärderat? Finns det medicinska studier på detta?

    Sen är det väl hälsofrågan också – att onani skulle minska risken att drabbas av vissa cancerformer. Stämmer?

    #86685
    #913031

    Onani är en synd! Håll händerna på täcket!

    #913032

    förstår inte, skulle va som att inte k*ulla, exakt samma sak bara att Lena Hande´n gör jobbet

    det enda jag har märkt e att jag blir tröttare på gymmet om jag har haft sex eller r*kat ett tag innan träning, men det är nog väldigt individuellt

    ps:

    Glöm inte tvätta händerna:emo-thumb

    #913033
    arfarf wrote:
    Lite ”dodgy” ämne kanske.. men.. inom vissa spirituella kampsporter är sexuella aktiviteter ”big no-no”, om man vill utvecklas (fysiskt och spirituellt).

    Vad säger ni som styrketränar? Nån som testat båda modellerna och utvärderat? Finns det medicinska studier på detta?

    Sen är det väl hälsofrågan också – att onani skulle minska risken att drabbas av vissa cancerformer. Stämmer?

    Gällande hälsofrågan har jag också hört att det ska va bra mot vissa cancerformer för att man minskar på trycket i blåsan (eller nåt).
    Har provat uppehåll i rånkandet och har känt vissa koncentrations förbättringar i min judo träning, kan ju va psykiskt också. Har dock alldrig prövat inför ett gym pass. Läste på nån annan del av forumet att det räcker att hålla händerna i styr tre timmar innan passet, vet inte om det stämmer.

    #913034
    arfarf wrote:
    Lite ”dodgy” ämne kanske.. men.. inom vissa spirituella kampsporter är sexuella aktiviteter ”big no-no”, om man vill utvecklas (fysiskt och spirituellt).

    Vad säger ni som styrketränar? Nån som testat båda modellerna och utvärderat? Finns det medicinska studier på detta?

    Sen är det väl hälsofrågan också – att onani skulle minska risken att drabbas av vissa cancerformer. Stämmer?

    Skit i det rånka på du:drinks:

    #913035
    Jonas Olsson wrote:
    Gällande hälsofrågan har jag också hört att det ska va bra mot vissa cancerformer för att man minskar på trycket i blåsan (eller nåt).
    Har provat uppehåll i rånkandet och har känt vissa koncentrations förbättringar i min judo träning, kan ju va psykiskt också. Har dock alldrig prövat inför ett gym pass. Läste på nån annan del av forumet att det räcker att hålla händerna i styr tre timmar innan passet, vet inte om det stämmer.

    åh andra sidan om man håller upp ett tag så blir man ju fan kåt av vad som helst. jävligt jobbigt oxå.:P :D

    #913036
    Enok wrote:
    åh andra sidan om man håller upp ett tag så blir man ju fan kåt av vad som helst. jävligt jobbigt oxå.:P :D

    Sant, sant. Man får akta sig så att man inte sätter på typ nåt hål i nån skiva eller nåt:nono: :emo-thumb

    #913037

    ..

    #913038
    arfarf wrote:
    Finns det medicinska studier på detta?
    Quote:
    This current study examined the effect of a 3-week period of sexual abstinence on the neuroendocrine response to masturbation-induced orgasm. Hormonal and cardiovascular parameters were examined in ten healthy adult men during sexual arousal and masturbation-induced orgasm. Blood was drawn continuously and cardiovascular parameters were constantly monitored. This procedure was conducted for each participant twice, both before and after a 3-week period of sexual abstinence. Plasma was subsequently analysed for concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, prolactin, luteinizing hormone and testosterone concentrations. Orgasm increased blood pressure, heart rate, plasma catecholamines and prolactin. These effects were observed both before and after sexual abstinence. In contrast, although plasma testosterone was unaltered by orgasm, higher testosterone concentrations were observed following the period of abstinence. These data demonstrate that acute abstinence does not change the neuroendocrine response to orgasm but does produce elevated levels of testosterone in males.

    World J Urol. 2001 Nov;19(5):377-82. Endocrine response to masturbation-induced orgasm in healthy men following a 3-week sexual abstinence.

    Vid avhållsamhet ses en testosteronpeak efter en vecka på 140-150% av basnivåer.

    Quote:
    The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline. No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak.

    J Zhejiang Univ Sci. 2003 Mar-Apr;4(2):236-40.

    #913039

    alltså måste man hålla sig en vecka…blir lite hårt tror jag…..:P

    sen ger väl en orgasm ökade nivåer av flera ämnen i kroppen som påstås vara bra på olika sätt så det är nog bäst att fortsätta:buttrock:

    #913040

    Testosteron nivåerna höjs till 140-150% av basnivåerna bara på den 7:nde dagen, på 8:nde dagen går den ner till normala nivåer igen, så det känns lite onödigt att hålla sig för bara EN ”hög testo dag”

    #913041

    eller så kan man utföra den under passet ibland.

    #913042
    Erik_Hellström wrote:
    För att vara så effektiv och explosiv som möjligt under gympassen är det kanske inte så smart att utöva sex/onani timmarna strax innan..

    Däremot efter att ha halvt slitit ihjäl sig på gymmet, för att sedan komma hem till sin älskade och få sig en omgång är ju aldrig fel ;)

    absolut ingen fara med onani innan passet. Tro mig

    #913043

    Jag som trodde att den här tråden ska handla om gymträning… men ack så fel jag hade. Var har jag hamnat egentligen? I ett forum ”Sex & Samlevnad”?? Kanske moderatorerna kan lägga en avdelning till med denna nämnda rubrik?? ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 43 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.