problem med kabelcrunches

Home Forums Allmänt om gymträning problem med kabelcrunches

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #70153
    #514835

    tjenare jag har på sista tiden fått lite problem när jag kör kabelcrunches när jag ska börja rörelsen på toppen så lyfter knäna ifrån marken detta på grund av att min vikt är en del lägre än den vikt jag tränar med har funderat på om man kan ha en vikt någonstans för att tynga ner kroppen någon som har tips?

    #514836
    svmannen wrote:
    någon som har tips?

    Byt till någon annan magövning.

    #514837

    ja kanske det men jag är faktiskt rätt fäst vid kabelcrunches det måste ju finnas fler som har haft detta problemet eller?

    #514838

    håller med föregående talare. tveksam till att du ens har bra form på övningen om du har så tungt att du lyfter från marken.

    #514839
    grekelito wrote:
    håller med föregående talare. tveksam till att du ens har bra form på övningen om du har så tungt att du lyfter från marken.

    Formen är kanske inte 100% men den ligger inom ramen för vad som är acceptabelt men det är ju i och för sig en bedömningsfråga :| tror ni man kan nå samma utveckling om jag stannar på denna vikten eller går ner ett snäpp och istället ökar repsen

    #514840

    börja med att jobba med kontakt istället för att vikt-onanera på passen så ska du se att du inte behöver börja sväva. och tro mig, börjar du att utföra den som den ska utföras, så kommer du inte behöva höja antalet reps.

    #514841
    grekelito wrote:
    börja med att jobba med kontakt istället för att vikt-onanera på passen så ska du se att du inte behöver börja sväva. och tro mig, börjar du att utföra den som den ska utföras, så kommer du inte behöva höja antalet reps.

    Kontakten är det helt ärligt inga problem med den finns där den tog ett tag att hitta i början men nu känner jag att jag kan isolera magen riktigt men som ngn sa innan man kanske skulle ta och varva med lite annan magträning vanlig crunch med vikt eller nåt :)

    #514842

    Ta en stång eller viktskivor och lägg på benen.

    #514843

    Kan hända att vikten blir för mycket ibland så att jag lyfts upp under mina cable crunches, men måste säga att jag fixar det med bra utförande. Har du svårt att hålla dig nere så kan du alltid köra någon annan magövningar för att trötta ut dig lite så att du kan köra på lite lägre vikter på cable crunchen senare.

    #514844

    Jag brukar ställa mig på knäna på sitsen till latsdragen, Alltså ha vristerna under dom där kuddarna..

    #514845
    Kebbie wrote:
    Jag brukar ställa mig på knäna på sitsen till latsdragen, Alltså ha vristerna under dom där kuddarna..

    Kan bli lite jobbigt om det är mycket folk i gymmet som vill använda latsdraget för att träna rygg, då det är till för det och inte mage.

    #514846
    Kebbie wrote:
    Jag brukar ställa mig på knäna på sitsen till latsdragen, Alltså ha vristerna under dom där kuddarna..

    Ska du inte köra bicepscurl i powerracken samtidigt?

    #514847
    Kebbie wrote:
    Jag brukar ställa mig på knäna på sitsen till latsdragen, Alltså ha vristerna under dom där kuddarna..

    Det lät smart jag tror jag ska prova nåt liknande har inget att ha fötterna under nära men ska prova med en bänk med en massa viktskivor på :) tack :)

    #514848

    Jag har själv samma problem. Lägg en viktskiva över dina ben eller be en vän hålla dig nere vid vaderna.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.