Promenader – påverkas musklerna?

Home Forums Allmänt om gymträning Promenader – påverkas musklerna?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71576
    #564153

    Tja har en fråga jag har ca 15 minuters promenad till och från gymmet, det jag undrar över är om musklerna påverkas negativt om man promenerar efter ett träningspass?? ska man välja bilen istället för promenad

    #564154
    Perfect wrote:
    Tja har en fråga jag har ca 15 minuters promenad till och från gymmet, det jag undrar över är om musklerna påverkas negativt om man promenerar efter ett träningspass?? ska man välja bilen istället för promenad

    Om de påverkas så är det ytterst lite, finns ingen anledning för dig att behöva ta bilen. Fortsätt att promenera, aldrig dåligt med lite extra motion.

    #564155

    brukar alltid springa till och från gymmet , perfekt som uppvärmning , avslappning..

    #564156

    15 minuters promenad gör varken till eller från för någonting.

    #564157

    Är man stillasittande hela dagarna borde man förtvina. Man tjänar på att vara aktiv, sen behöver man inte träna konditionsträning för det.

    #564158
    Perfect wrote:
    Tja har en fråga jag har ca 15 minuters promenad till och från gymmet, det jag undrar över är om musklerna påverkas negativt om man promenerar efter ett träningspass?? ska man välja bilen istället för promenad

    Haha, gjorde fan min dag :D Klart det inte försämrar din träning.

    #564159

    Tog mig friheten att snygga till rubriken en aning.

    I övrigt instämmer jag med Vedder och de övriga.

    #564160

    Promenader på 15 minuter är väl så lågintensivt det bara kan bli. :) Gå på du bara, mer högintensiv träning såsom löpning ska du försöka separera från styrketränandet så gott det går men en promenad gör som sagt varken från eller till.

    #564161
    Flessa wrote:
    om inte kroppen hade klarat 15 minuters lågintensiv promenad varje dag så hade nog de flesta på detta forumet, och i denna värld vart döda nu.

    Många har tyvärr en väldigt obefogad rädsla att allt annat än gymträning ”förstör musklerna” om man vill bygga, men du kan vara lugn, du är itne gjord av glas, således inte heller dina muskler så du kan gå dina 15 minuter, och mycket mer där till, :up:

    Kan du inte apa efter mig lite till i ditt språkbruk? Om du verkligen anstränger dig går det säkert.

    #564162

    Arnold hade över en mil till gymmet har jag läst, han cyklade dit.
    Det påverkade nog isof mer än din 15 min promenad.

    #564163
    Flessa wrote:
    va? :what:

    Det är lugnt. Men du kan ju i alla fall ha den goda smaken att erkänna när du skriver rakt av vad andra skriver.

    Och det är ju bättre att du apar efter andra än att du försöker komma med några egna teorier och värdelösa påståenden.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.