Proteinshake med frukosten.

Home Forums Allmänt om gymträning Proteinshake med frukosten.

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • Author
    Posts
  • #542038
    Flessa wrote:
    Bra att någon har koll på att tillskott är just tillskott.

    Jag skulle till exempel inte se meningen med att ha en drink till frukost om man käkar några ägg och några dl mjölk till.

    Alltså måste du ju inte upprepa en tredje gång vad både zaph@d och Rasmus konstaterat. Oroa dig inte, folk kan faktiskt förstå vad som skrivs utan att du ska apa efter och skriva samma sak igen hela tiden.

    #542039
    Eddie Vedder wrote:
    Alltså måste du ju inte upprepa en tredje gång vad både zaph@d och Rasmus konstaterat. Oroa dig inte, folk kan faktiskt förstå vad som skrivs utan att du ska apa efter och skriva samma sak igen hela tiden.

    Oj, nu ska vi väl inte börja attackera varandra. :( Alla vill väl ha sitt sagt fast det blir en upprepning.:|

    #542040
    Armin wrote:
    Dricker ni protein med frukosten och om ja, varför?
    Självklart är det för extra protein men varför görs det inte vid lunch och middag isnf?

    Tror dom flesta väljer till frukost för att dom inte ser typisk lunch/middagsmat som frukost.
    Dvs till lunch/middag äter folk kött, fisk eller fågel. Det vill dom flesta inte göra till frukost. Dessutom har dom flesta lite brått på morgonen vilket gör att en drink är mer attraktivt än en omelett eller en burk keso

    #542041

    Nej för jag har all tid i världen att göra min frukost så som jag vill ha den och gillar att tugga.

    #542042
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Tror dom flesta väljer till frukost för att dom inte ser typisk lunch/middagsmat som frukost.
    Dvs till lunch/middag äter folk kött, fisk eller fågel. Det vill dom flesta inte göra till frukost. Dessutom har dom flesta lite brått på morgonen vilket gör att en drink är mer attraktivt än en omelett eller en burk keso

    Kan mycket väl vara så. Jag tycker omelett är gott till lunch/middag, därför äter inte jag det till frukost.
    Proteinpulver passar i smoothie, ytterligare en smak, så det fungerar finfint av den anledningen.

    #542043

    Hmm, jag är lite orolig över min frukost.
    3 dl fil
    35 gram all bransflingor
    2 bruna mackor ca 80g + kavli räkost till

    Känns inte direkt som nån byggarfrulle. Har nån nått bra tips vad man kan käka till frukost?

    #542044
    riddaren wrote:
    Hmm, jag är lite orolig över min frukost.
    3 dl fil
    35 gram all bransflingor
    2 bruna mackor ca 80g + kavli räkost till

    Känns inte direkt som nån byggarfrulle. Har nån nått bra tips vad man kan käka till frukost?

    Inga fel på den frukosten, vad är ”byggarfrulle” för något? Bran flakes är ju knappast någon hälsoprodukt med en person med högt energiintag kan försås äta såna sockerflingor om man vill det.

    Det går ju annars att byta mot vanlig osötad müsli om du hellre vill. ”Bruna mackor” säger ingenting, det är inte färgen som avgör om bröd är bättre eller sämre ur hälsosynpunkt.

    #542045
    Eddie Vedder;770601 wrote:
    vad är ”byggarfrulle” för något? QUOTE]

    En relevant fråga faktiskt, det finns inget entydigt svar på den frågan, men du syftar nog på mer protein. Lägg till lite ägg, i form av en omelett, äggröra eller dylikt, supergott och passar till det mesta (enligt mig i alla fall )… då är det ”problemet” löst :)

    #542046

    Jag dricker proteinshake till gröten på morgonen, tycker det är enkelt och snabbt och dessutom gott. Har inga problem att hålla mig mätt heller :)

    #542047

    Tar alltid en shake innan jobbet, är så seg på morgonen så jag hinner inte fixa till och äta en ordentlig frukost.
    Väl på jobbet sen så blir det havregrynsgröt, ägg, mjölk och kaffe.

    #542048

    brukar blanda ner två skopor vanilj eller jordgubbsproteinpulver i naturell 0,5% youghurt och rör om detta. Blir som smaksatt youghurt, men med mer protein. Har nämligen svårt att dricka en shake på morgonen, vet ej varför det är svårt just på morgonen…

    Till det blir det ofta två eller tre skivor grovt hårdbröd med två skivor mager hårdost och två skivor rökt kalkonkött per macka. Ett eller två ägg smiter ner ibland med :-)
    till detta tar jag omega 3 samt multivitamin.

    Jag tycker det är enkelt, gott och en förhållandevis bra frukost i mina ögon i alla fall :-)

    #542049

    Jag har fruktansvärt dålig aptit på morgonen. En macka och ett glas mjölk med proteinpulver är vad jag får i mig, inte mer. Nu har jag även börjat blanda i 1,5 tsk kreatin i proteindrinken också.

    #1083528

    Jag har börjat med att ta en proteindrink till frukost, det är det enda jag tar till frukost,sedan ”normal” lunch och middag. Jag tränar inte mycket, kanske blir en gång i veckan, ibland två. Målet är att gå ner i vikt, såklart i fettmassa och därför tänkte jag starta med ett kaloriunderskott, och frukosten känns bäst att göra det på då jag ändå inte är så jättesugen på morgonen.
    frågan är vad ni tycker om detta, låter det ”rimligt” eller har ni andra tips?
    Tacl

Viewing 13 posts - 16 through 28 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.