Rodd

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71518
    #563345

    1h roddmaskin, idioti eller bra?

    #563346
    Syster Yster wrote:
    1h roddmaskin, idioti eller bra?

    Klara du av 1 H så bjuder jag på pizza efteråt! Klart det är bra om du har rätt teknik så du inte skadas. Sen att förbränner en massa är ju inte helt fel. Försöker du komma med i landslaget eller? :D

    #563347
    Zoltan Szabo wrote:
    Klara du av 1 H så bjuder jag på pizza efteråt!

    Är väl inga problem, bara att sätta belastningen på ettan och sedan ta det luuugnt… :whistle:

    #563348

    Bra eller dåligt för vad? Vad vill du uppnå?

    #563349

    Kör på 10:an, ska försöka köra så en gång i veckan nu. Har gjort det ett par veckor hittills. Hoppas bara att det kommer att ge något i slutändan, för så kul e det inte att köra å stirra in i en vägg:)

    #563350
    Syster Yster wrote:
    Kör på 10:an, ska försöka köra så en gång i veckan nu. Har gjort det ett par veckor hittills. Hoppas bara att det kommer att ge något i slutändan, för så kul e det inte att köra å stirra in i en vägg:)

    Men vad är det du vill uppnå? Vill du ha stora ryggmuskler? Vill du ha mindre fett? Eller vinna en roddtävling?

    #563351

    Bättre kondis å fastare kropp.

    #563352
    Syster Yster wrote:
    Bättre kondis å fastare kropp.

    Tränar du någonting mer än detta roddpass?

    #563353

    Försöker köra 2-3 pass styrka i veckan utöver det.

    #563354

    Ah ok. Tycker kanske en timmes rodd på raken är lite hårt när man är nybörjare. Lite för hög skaderisk, och lite för hög risk att man skiter i det innan man hinner märka resultat, eftersom det, som du säger, inte är så kul att stirra in i en vägg.

    Sedan undrar jag om du har funderat något över vad du äter? Fastare kropp får man om kroppsfettet minskar, och kroppsfettet minskar om man äter mindre än man gör av med.

    Men visst, ditt upplägg kan funka.

    #563355

    kanske skulle vara bättre variera övningar ist för att bara köra en när du kör:p

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.