Rullande 3 split kritik och synpunkter?

Home Forums Allmänt om gymträning Rullande 3 split kritik och synpunkter?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #102311
    #1077586

    Vet att det absolut finns trådar kring detta men då jag själv skapat ett eget schema så undrar jag om man hade kunnat få lite snabb kritik och synpunkter till mitt nyliga program jag skapat för fokus på volym (Hypetrofi) Jag satsar enligt schemat på att träna varje muskelgrupp var femte dag vilket jag hört ska vara gynsamt eller att träna muskelgrupperna 2 gånger i veckan. Enligt rubriken så satsar jag på en klassisk 3 split och nu undrar jag också utöver övningsvalen och placeringen på dessa? Dessutom undrar jag vad jag bör välja mellan chins eller latsdrag kring ryggdagen? Har jag placerat ut dips rätt dvs sist på passet, samt på bendagen där jag får mycket framsida lår och kanske borde ta bort en övning för eventuellt mer baksida lår? Tack vänner!

    Måndag: Bröst, framsida axlar och triceps

    Bänkpress
    Snedhantelpress
    Flyes
    Militärpress
    Hantellyft åt sidan
    Liggande tricepspress
    Dips
    __________________________________________________ ___________________________

    Tisdag: Rygg, baksida axlar och biceps

    Marklyft
    Stångrodd
    Chins
    Omvända flyes
    Stångcurl
    Alternerade hantelcurls
    Underarmar
    __________________________________________________ ___________________________

    Onsdag: Vila
    __________________________________________________ ___________________________

    Torsdag: Ben och mage

    Knäböj
    Benpress
    Utfall
    Lårcurl
    Stående vadpress
    Cablecrunches
    Bålrotationer (Sneda magmuskler)
    __________________________________________________ ___________________________

    Fredag: Vila
    __________________________________________________ ___________________________

    Lördag: Repeat

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.