”Runda” axlar?

Home Forums Allmänt om gymträning ”Runda” axlar?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #567385

    Tja, undrar om nån känner till en bra övning för att få en rundare look på axlarna och få lite mer höjd på dom också. Tack så mycket :)

    /Simon

    #71801
    #567386

    TUNGA sidolyft med RÄTT teknik!

    [img=http://zonecapone.com/bilder/growing/2008/shoulders_02.jpg]Jag gjorde 10 semi strikta reps med 30kg hantlarna här om dagen 6 mina axlar har fått en ny look sedan jag FATTADE den här övningen!

    ZONE

    #567387

    Det finns ingen övning som gör att det kommer bli en fotboll på axeln.
    Kör på sidolyft och framsida lyft för axlar. Funkar bra, både i CC och med fria vikter.
    Sen en pressövning är ett måste. Hantelpress eller Smithpress.
    Lycka till. >MVH

    #567388

    tack så mkt :) Jag kör en hel del hantelpress så jag får väl lägga till sidolyften nu också då…Är så sjukt jobbiga bara hehe.

    #567389
    zonecapone wrote:
    TUNGA sidolyft med RÄTT teknik!

    [img=http://zonecapone.com/bilder/growing/2008/shoulders_02.jpg]Jag gjorde 10 semi strikta reps med 30kg hantlarna här om dagen 6 mina axlar har fått en ny look sedan jag FATTADE den här övningen!

    ZONE

    Vilken är, enligt dig, den rätta tekniken?

    Det brukar ju tjafsas en del kring hur den där övningen egentligen ska utföras, så jag är lite nyfiken på hur du anser att man skall gå tillväga.

    Lite mer axlar skulle man ju inte dö av så all input uppskattas.:up:

    #567390
    Dahlgren wrote:
    Det finns ingen övning som gör att det kommer bli en fotboll på axeln.
    Kör på sidolyft och framsida lyft för axlar. Funkar bra, både i CC och med fria vikter.
    Sen en pressövning är ett måste. Hantelpress eller Smithpress.
    Lycka till. >MVH

    VAd är det för fel på millitärpress med fri stång ?

    #567391
    Blide wrote:
    Tja, undrar om nån känner till en bra övning för att få en rundare look på axlarna och få lite mer höjd på dom också. Tack så mycket :)

    /Simon

    Stora axlar= runda axlar.

    #567392
    Samir wrote:
    VAd är det för fel på millitärpress med fri stång ?

    hmm, ja det vet jag inte. kan inte säga att jag kört det särskilt mkt, tycker det tar lite ganska mycket på övre delan av bröstet men är väl som jag har fel teknik då…

    #567393

    Kör mer baksida axlar.

    #567394
    Jon Larsson wrote:
    Vilken är, enligt dig, den rätta tekniken?

    Det brukar ju tjafsas en del kring hur den där övningen egentligen ska utföras, så jag är lite nyfiken på hur du anser att man skall gå tillväga.

    Lite mer axlar skulle man ju inte dö av så all input uppskattas.:up:

    Börja med hantlarna mot UTSIDORNA av låren & i toppläget ska armbågen vara HÖGRE än handen…tippa sen hanteln som att du skulle hälla ur något ur den!

    ZONE

    #567395
    zonecapone wrote:
    TUNGA sidolyft med RÄTT teknik!

    [img=http://zonecapone.com/bilder/growing/2008/shoulders_02.jpg]Jag gjorde 10 semi strikta reps med 30kg hantlarna här om dagen 6 mina axlar har fått en ny look sedan jag FATTADE den här övningen!

    ZONE

    zonecapone wrote:
    Börja med hantlarna mot UTSIDORNA av låren & i toppläget ska armbågen vara HÖGRE än handen…tippa sen hanteln som att du skulle hälla ur något ur den!

    ZONE

    Det är ju bara en bild i och för sig men det ser ut som om du tippar den åt fel håll i så fall.

    #567396

    Eller kommer tippningen sekunden efter kortet kanske!:emo-thumb

    #567397

    Precis så kör jag mina med, med det där lilla tippandet på slutet. Fast med skillnaden att jag inte böjer något alls i armvecket, dvs spikraka armar. Mina axlar har utvecklats riktigt bra enligt mig sedan jag började köra såhär!

    #567398

    Bilden är alldeles innan top läget…Hur orkar du! LOL!

    ZONE

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.